אחרי האיום, מגיעה התפילה: לאחר שנשיא הקהילה היהודית באתיופיה הודיע כי הקהילה תפתח בשביתת רעב אם לא תושג בקרוב התקדמות במימוש ההחלטה להעלות את היהודים ארצה, נערכה אתמול (שלישי) תפילה מיוחדת להצלחת הפגישה המתוכננת בין רב הקהילות באתיופיה, הרב מנחם ולדמן, לבין נשיא המדינה ראובן ריבלין, שהחל את ביקורו ההיסטורי במדינה.



לפני כעשרה ימים הודיעו מנהיגי הקהילה המקומית לשרת המשפטים איילת שקד, שהגיעה לביקור במקום, כי אם במהלך שלושת השבועות הבאים לא תושג התקדמות במימוש החלטת הממשלה משנת 2015 להעלות את היהודים מאתיופיה בתוך חמש שנים, הקהילה תחל בשביתת רעב. אתמול התכנסו קהל הממתינים לעלות ארצה בבית הכנסת של הקהילה היהודית באדיס אבבה. מקור בכיר בהנהגת המוחים סיפר ל"מעריב־השבוע": "אנשינו נחושים להתחיל בשביתת הרעב, ואנו נודיע על כך בפגישה המתוכננת עם הנשיא ריבלין".



אחד המוחים הוא אירמיאס גברה (19) מהעיר גונדר בצפון אתיופיה. במכתב שכתב לנשיא הישראלי, מבקש גברה את עזרתו של ריבלין להעלות את הצעירים לישראל כמה שיותר מהר: "אני לא רוצה לעלות אחרי חמש או שש שנים, אני רוצה שזה יהיה עוד כמה חודשים, כי אני רוצה להיות בצבא ולהגן על הארץ שלנו", כתב הצעיר במכתבו. אל שביתת הרעב המתוכננת צפויים להצטרף גם משפחותיהם של הממתינים לעלות לישראל ופעילי מטה המאבק למען יהודי אתיופיה.



הנשיא ריבלין נפגש אתמול עם נציגי הממתינים לאיחוד משפחות ואמר להם: "אני אעביר לממשלת ישראל את כל מה ששמעתי פה ואת המכתבים ששלחתם אלי. באתי לתת לכם מידע ולא הבטחות. ננסה לעשות כל שביכולתנו לקדם את ביצוע החלטות הממשלה".