שוב נוכחנו לגלות, בצער רב, כי אין גבול לאכזריות (וגם ליצירתיות) של בני האדם, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר באדם שאמור להיות רחום וחנון, לסייע ולתת מזור ומרפא לבעלי החיים, שאמורים להיות אחת האהבות שלו בחיים. אנדראס לופז אלאורז, וטרינר מקולומביה, מואשם בקשירת קשר לייבוא והפצת סמים בארה"ב באמצעות הברחתם של החומרים האסורים בתוך גורי כלבים, לאחר ש"השתיל" מנות של הרואין נוזלי בבטנם בניתוח.

אלאורז בן ה-38 הועמד לדין בבית משפט פדרלי בברוקלין, ניו יורק, ואם יורשע, הוא צפוי לקבל עונש של מאסר עולם, כך אמר התובע האמריקאי ביום שלישי. על פי דיווח של ה"ניו יורק טיימס", אלאורז הודה באשמה לפיה הוא אכן ניצל את יכולותיו והידע שיש לו כווטרינר לצורך ניתוח הגורים המסכנים, אך עורך הדין שמינה לו בית המשפט, מיטשל דינרסטיין, אמר כי למרשו אין קשר אמיתי וממשי לארה"ב.

"לא די שסייע לבלדרי סמים, הווטרינר בגד בשבועה למנוע סבל"

"הכלב הוא חברו הטוב של האדם, וכפי שהנאשם עומד ללמוד, אנחנו האויב הגרוע ביותר של סוחרי סמים", אמר ריצ'ארד דונוגו, עורך דין במחוז ניו יורק. אין ספק כי גם העובדה שלחשוד יש עבר פלילי, שכן הוא היה מעורב בקנונית סמים שאירעה לפני כעשור, לא תתרום לו כאשר תגיע העת לגזור את עונשו. מנהל מחלקת אכיפת הסמים האמריקאי הגיב גם הוא לפעולתו האכזרית של אלוארז, ואמר כי "הגורים, בעיקר כלבים גזעיים מגזע לברדור וגולדן רטריבר, נשאו בבטנם את ההרואין שהושתל בתוכם בניתוח על ידי אלאורז, והבלדרים, מבריחי הסמים, קיוו שהיצורים החמודים והפרוותיים יסייעו להם לעבור בקלות את המכס בארה"ב". 

"אלאורז, לא די שביצע עבירה פלילית בכך שסייע לבלדרי הסמים בקולומביה להבריח סמים אסורים ומסוכנים לארה"ב, לצורך סחר בהם, הוא אף הגדיל לעשות ובגד בשבועת הווטרינרים המחויבים למנוע סבל של בעלי חיים", טען מנהל מחלקת אכיפת הסמים, "כאשר השתמש במיומנויות אותן רכש כמנתח ומתוקף מקצועו, וניצל אותן בדרך אכזרית בכדי להבריח סמים". התובע המחוזי הוסיף כי למרות שבמקרה זה ובמקרים אחרים ניצלו הכלבים, גורים רבים אחרים נפטרים בניתוחים רבים שמבוצעים על ידי מבריחי סמים.