האם העם האיראני מאמין יותר לראש הממשלה נתניהו מאשר למנהיגיו? בריאיון שהעניק לגל"צ הבוקר (חמישי) בנימין, יהודי תושב טהרן, הוא התייחס לתגובות בארצו לנאומו של ראש הממשלה, בו חשף פרטים על תוכנית הגרעין האיראנית וציין כי "העם באיראן ראה את הנאום של נתניהו והוא ממש בהלם באיזה צורה הישראלים הביאו את המסמכים לישראל. גם השלטון בהלם".
כשנשאל האם האזרח מן השורה מאמין יותר לראש הממשלה הישראלי או לשר החוץ האיראני זריף, אמר כי "לאנשים יש זיכרון קצר, במלחמת המפרץ סדאם חוסיין אמר שאמריקה לא תעשה כלום ולבסוף הפסיד. האיראנים יודעים שהכל שקרים ולא מאמינים לשלטון אלא מאמינים יותר לנתניהו". 
האזרחים שואלים איך כל החומרים הסודיים אוכסנו בכזה מחסן לא מאובטח?

"האזרחים מדברים ביניהם על הנושא הזה. הרבה עדיין בהלם. זה מקום לא ידוע ועכשיו הרבה שואלים איפה זה ואיך זה יכול להיות. זה מוכיח איך השלטון האיראני עובד על האנשים כבר 40 שנה".
אתה עדיין חולם על לעלות לישראל?
"זה החלום שלי לעלות לארץ ישראל וזה יהיה גאווה להגיע לירושלים. יש הרבה איראנים שרוצים להגיע לבקר בישראל ורואים בה ארץ קדושה". 

כזכור, ראש הממשלה נתניהו הציג ביום שני האחרון את מה שהוא הגדיר כחשיפה של כמות אדירה של חומר מודיעיני שהושג על ידי המוסד, ומוכיח לכאורה שאיראן שיקרה למעצמות בדרך לחתימת הסכם הגרעין ולהסרת הסנקציות מעליה. בין היתר, בנאומו הציג נתניהו מאות קלסרים, ובהם לכאורה העתקים של החומר שהושג על ידי המודיעין הישראלי.

נתניהו במסיבת העיתונאים. צילום: אבשלום ששוני


"הנה מה שהיה בתיקים: מסמכים מפלילים, מצגות מפלילות, תוכניות מפלילות, תמונות, קליפים ועוד", אמר נתניהו. "חלקנו את המידע הזה עם ארצות הברית, ונחלוק את זה גם עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. ידענו שנים שלאיראן יש תוכנית גרעין סודית - פרויקט 'עמאד'. עכשיו אנחנו יכולים להוכיח את פרויקט 'עמאד' ולהוכיח שאיראן מסתירה את תוכני הפרויקט כדי לפתח נשק גרעיני מתי שתוכל".
 

נאומו של נתניהו נישא על רקע איומיה של ארצות הברית שתפרוש מהסכם הגרעין שעליו חתמה ב־2015 אם לא יבוצעו בו תיקונים לשביעות רצונו של הנשיא דונלד טראמפ עד 12 במאי.