כיצד הפכה פולין למדינה שמטילה אימה על כל אירופה? אנריקה צימרמן, עיתונאי ומומחה למדיניות חוץ, סיפר בתוכניתם של ברהנו טגניה וגלעד שלמור ב-103FM את סיפורן של המאפיות הפולניות המטילות צד כבד על האיחוד האירופי. "הפשיעה הפולנית כוללת 400 ארגוני פשע ובהם חברים אלפי פולנים. בשנת 2005, לאחר שהמדינה הצטרפה לאיחוד האירופי, מיליון פולנים ניצלו את ההזדמנות, בחרו להצטרף לאיחוד ונפרסו ברחבי אירופה. באותה עת המאפיה הפולנית הייתה במיטבה, היא נהגה להפוך מסעדות מקומיות למקומות למכירת סמים וזונות שהעלו את רמת האלימות בערים השונות. ישנו סיפור מפורסם על אורח באחת המסעדות אשר ניגש למלצר וביקש טרמיסו. המלצר, שרצה לספק את הלקוח, פנה למסעדה מעבר לרחוב בכדי להביא טרמיסו וחזר עם חבילת קוקאין במקום עם העוגה המתוקה".
"אין ספק שהפולנים הם אלו שמטילים הכי הרבה אימה באירופה של היום", סיפר, "10% מכדורי המרץ בעולם מגיעים ממקורות פולניים. למאפיה הפולנית ישנם שני מוקדים באירופה שהחלו כעסק למטרות כלכליות. הראשון הוא בבריטניה בה נמצאים לפחות 300 פושעים פולנים תוך כדי שהם רוצחים, חוטפים, אונסים, עוסקים בשכר בנשים, בנשק ועוד. בין 10 הפושעים הבכירים בבריטניה נמצאים מספר פולנים". 

"המוקד השני הוא בדרום ספרד בה נוסדו קשרים בין משפחות פשע לארגוני טרור המספקות סמים, נשק ותחמושת. הפולנים נמצאים בדרום ספרד כי הם יודעים שזהו שער הכניסה שלהם לאמריקה הלטינית ולאפריקה", הוסיף העיתונאי.

כשנשאל האם לאזרח הפשוט מסוכן לטייל בפולין, השיב צימרמן: "אני חושב שלתייר אין סיבה לחשוש, קל לזהות כשאתה מגיע למסעדה מסוימת האם היא שייכת למאפיה הפולנית לפי הסמים, הזנות והאנשים המפוקפקים שמסתובבים באזור".