למעלה מ-1,700 תושבי הוואי פונו היום (שישי) מבתיהם, בעקבות התפרצות הר הגעש קילוואה במדינה. האירוע התרחש אתמול בשעות הלילה והשפיע על שכונה שנבנתה למרגלותיו. מושל המדינה ציין כי הוא פנה למשמר הלאומי של הוואי, כדי שיסייעו בפינוי התושבים ובהגנה על האזור. ההחלטה על הפינוי, נתקבלה בעקבות ההתפרצות, שקדמו לה במהלך השבוע מאות רעידות אדמה שזעזעו את הצד המזרחי של האי הגדול.

המכון הגיאולוגי האמריקאי ציין כי עוצמת הרעש החמור ביותר היתה 5 וכי הוא הכה ביום חמישי בבוקר. בתוך כחצי שעה, שתי רעידות נוספות פגעו באזור בעוצמות 2.5 ו-2.7 אינץ'. התדירות שלהן ביום חמישי האחרון ירדה באופן משמעותי ביותר, לעומת הימים שקדמו לו, כך נמסר ממכון ההגנה האזרחית בהוואי. 

התפרצות הר הגעש. צילום: רויטרס

 
התפרצות הר הגעש. צילום: רויטרס



קילוואה הוא אחד מהרי הגעש הפעילים ביותר בעולם, והוא ממוקם בפארק הלאומי הרי הגעש בהוואי. הם הורו על סגירתם של קרוב ל-15 אלף דונמים בשל "האפשרות שתתרחש התפרצות גיאולוגית נוספת", עם זאת לטענת הפארק, מרבית השטח נותר פתוח.
 

 
מאז יום שני נרשמו באזור מאות רעידות, רובן בעוצמה של שתיים. הן התרחשו לאחר התמוטטות רצפת המכתב של פו'עו, חרוט וולקני הנמצא באזור השבר המזרחי של הר הגעש. תושבת השכונה הסומוכה להר הגעש סיפרה לרשת CNN: "הבית שלי רעד, זה כאילו שאדם במשקל של מאות קילוגרמים נכנס לסלון שלי וקפץ".