פקיד רוסי אמר אמש כי רוסיה ואיראן יהדקו את הקשרים ביניהן אם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יפרוש מעסקת הגרעין האיראנית. העיתון האמריקאי "ניוזוויק" דווח ביום שישי, כי בעלות הברית האירופיות של וושינגטון כבר פועלות לשמור על ההסכם והציעו אופציה של דיון מחדש על סעיפים בו, כדי לרצות את טראמפ.



במקביל, בכירים רוסים ציינו כי ארה"ב והאירופים אינם יכולים לשאת ולתת על העסקה בלי מעורבותה של מוסקבה, וכיום הם מציעים כי רוסיה תשמור על חלקה בהסכם, אשר הסיר את הסנקציות הכלכליות הבינלאומיות נגד איראן.



בדיווח נאמר, כי זה יהפוך את רוסיה לאחת מבעלות הברית החשובות ביותר של איראן, ושתי המדינות עשויות לגבש ברית שעשויה להשפיע על הנוכחות האמריקאית במזרח התיכון. "אולי אפילו יהיה לנו קל יותר בחזית הכלכלית, כי לא תהיה לנו שום הגבלה על שיתוף הפעולה הכלכלי עם איראן, וכך נוכל לפתח יחסים בילטרליים בכל התחומים - אנרגיה, תחבורה, היי-טק, רפואה", אמר לכתבים ולדימיר ירמקוב, מנכ"ל של המחלקה לאי הפצת נשק גרעיני במשרד החוץ הרוסי בתגובה לאפשרות שטראמפ ייצא מההסכם.



"אם ארה"ב תפר את ההסכם הבינלאומי המגובה בהחלטות מועצת הביטחון של האו"ם, ארצות הברית צריכה לסבול מההשלכות", הוסיף הבכיר הרוסי. "איראן,


סין ורוסיה וגם מדינות אירופה לא צריכות להפסיד מכך".