עוזריו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שכרו סוכנות מודיעין ישראלית פרטית כדי לייצר קמפיין "מלוכלך" נגד אנשי מפתח בממשלו של ברק אובמה, שסייעו במשא ומתן על הסכם הגרעין עם איראן, כך מסר הערב (שבת) גורם המעורה בפרטים ל"גרדיאן" הבריטי. הפרסום מגיע כשבוע לפני הדד-ליין הצפוי בו יחליט הנשיא האמריקאי לגבי הישארות מדינתו בהסכם שנחתם ב-2015.



לפי הפרסום, בכירים במחנה טראמפ פנו לחוקרים פרטיים בחודש מאי בשנה שעברה כדי למצוא חומר שיציג את בן רודס, מי שהיה אחד היועצים הבכירים של אובמה, באופן שלילי.



על פי הפרסום, גורמים רשמיים הקשורים לצוות של טראמפ פנו לחוקרים מספר ימים לאחר שהנשיא ביקר בישראל לפני כשנה. "הרעיון היה אנשים שפועלים למען טראמפ יכפישו את הגורמים המרכזיים בגיבוש העסקה, כך יהיה קל יותר ליסוג ממנה", אמר מקור.



על פי מסמכים, החוקרים נדרשו לחפש מידע על חייהם הפרטיים של רודס ושל קולין קאהל, שייעץ לסגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן. החוקרים נדרשו לבחון מערכות יחסים אישיות של הנבדקים והאם היו בקשר עם לוביסטים התומכים באיראן, או אם הרוויחו פוליטית בצורה כלשהי מההסכם שנחתם.

בדיווח נאמר עוד כי החוקרים התבקשו ליצור קשר עם אנשי ממשל אמריקניים בולטים ועם עיתונאים שתמכו בעסקה, ביניהם גם מעיתון "הארץ", כדי לנסות לבדוק אם קיבלו מידע סודי מרודס וקאהל.