נשיא איראן חסן רוחאני אמר הבוקר כי "ארצות הברית תתחרט לעולמים במידה ותפרוש מהסכם הגרעין". הוא הוסיף בנאום בטלוויזיה האיראנית: "נתעמת עם כל החלטה שטראמפ יקבל על הסכם הגרעין".



לפני כשבועיים, רוחאני הזהיר היום את נשיא ארה"ב שלא יעזוב את הסכם הגרעין בין איראן והמעצמות, והזהיר כי אם יעשה זאת, "ייאלץ להתמודד עם השלכות חמורות".  רוחאני, שנאם בשידור חי בטלוויזיה הממלכתית של איראן, אמר עוד: "אם בבית הלבן לא יעמדו בהתחייבויות שלהם, אני אומר להם שהממשלה האיראנית תגיב בתקיפות. אם מישהו יבטל את העסקה, הוא יאלץ להתמודד עם השלכות חמורות". 



הכדור אצלו. הנשיא טראמפ. צילום: רויטרס
הכדור אצלו. הנשיא טראמפ. צילום: רויטרס



יממה לפני כן, שר החוץ של איראן מוחמד זריף התייחס לאפשרות שארצות הברית תצא מהסכם הגרעין עם ארצו. בציוץ בטוויטר כתב זריף כי "אין תוכנית ב' להסכם, זה הכל או כלום". לדברי השר האיראני, מנהיגי אירופה צריכים לעודד את הנשיא דונלד טראמפ לא רק להישאר בהסכם, אלא, מה שיותר חשוב, להתחיל ליישם את החלק שלו בעסקה ביושר". 



כזכור, נשיא ארצות הברית צפוי להחליט ביום שבת, ה-12 במאי, האם יאשרר מחדש את הסכם הגרעין עם איראן, או שייצא ממנו. גורמים רבים, בהם מקורבים לטראמפ בעבר ובהווה, מנסים לשעבר ולהמר מה יחליט הנשיא, שידוע כאדם לא צפוי. על פי ההערכה הרווחת ביותר, הנשיא טרם החליט מה יעשה וההחלטה הסופית תתקבל בימים הקרובים. עוד העריכו גורמים רבים כי הנשיא לא צפוי לעדכן את מרבית הגורמים בהחלטתו, לפני שיכריז עליה רשמית.