קוריאה הצפונית מבקרת היום (ראשון) את הממשל האמריקני על אמירותיו לפיהן הגישה הקשוחה כלפי המשטר הצפון קוריאני והסנקציות שהוטלו עליו הן שהביאו אותו לשולחן המשא ומתן. דובר משרד החוץ של קוריאה הצפונית אמר כי מדובר באמירות מטעות וב"ניסיון מסוכן" להרוס את אווירת הרגיעה המתפתחת לאחרונה בין מנהיגי שתי הקוריאות. הוא ביקר את "הלחץ והאיומים הצבאיים" המתמשכים מצד ארצות-הברית, ואת ההצהרות האמריקניות כי לחץ זה יוסר רק כאשר תוותר קוריאה הצפונית לחלוטין על הנשק הגרעיני שלה. "ארצות-הברית מתסיסה במכוון את הרפובליקה הדמוקרטית של קוריאה בזמן שהמצב בחצי-האי הקוריאני מתקדם לקראת שלום ופיוס", אמר. 

הדברים נאמרים מעט יותר משבוע לאחר הפסגה ההיסטורית של מנהיגי שתי הקוריאות, בה הוצהר על סיום רשמי של המלחמה ביניהן ועל הכוונה לפרז את חצי-האי הקוריאני מנשק גרעיני, ולקראת הפסגה הצפויה בעוד מספר שבועות בין הנשיא טראמפ לשליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. דובר משרד החוץ הצפון-קוריאני הבהיר כי אל לה לארצות-הברית לפרש את נכונותה של פיונגיאנג לדיאלוג כסימן של חולשה, והדברים נראים כניסיון מצד המשטר הצפון-קוריאני לחזק את עמדתו לקראת הפסגה ולהבהיר כי המהלך ההיסטורי נובע בראש ובראשונה מיוזמתו של קים ג'ונג און. בתוך כך, הצהיר שלשום הבית הלבן על פגישה שתיערך בין הנשיא טראמפ לנשיא קוריאה הדרומית מו ג'יאה-אין  בבית הלבן ב-22 במאי, בה ידונו השניים בסוגיות הנוגעות לפסגה הצפויה בין טרמאפ לקים.
את האמירות האמריקניות כנגדן יצאה היום פיוניאנג, על כך שהגישה הנוקשה מניבה תוצאות בכל הנוגע להתפרקות אפשרית של קוריאה הצפונית מנשק גרעיני, יש להבין גם על רקע ההכרעה האמריקנית המתקרבת בעניין הסכם הגרעין עם איראן. אחת האפשרויות שעומדות על הפרק היא פרישה אמריקנית מן ההסכם וחידוש הטלת סנקציות על איראן, וטיעון מרכזי של מתנגדי הפרישה הוא כי ביטול ההסכם יעביר מסר בעייתי לקים ג'ונג און, ויחליש את נכונותו להתחייבויות וויתורים מרחיקי-לכת בתחום תכנית הגרעין. דומה כי אל מול טיעון זה מעוניין טרמאפ להבהיר כי סנקציות ואיום צבאי חשובים לא פחות מכיבוד הסכמים קיימים. 
 

הפסגה ההיסטורית בין טרמאפ לקים ג'ונג און צפויה להתקיים ככל הנראה באזור המפורז שבין שתי הקוריאות, אם כי טרם נשללו אפשרויות נוספות, כמו סינגפור ובירת מונגוליה אולן בטור. במקביל נמשכים המגעים לשחרורם של שלושה אזרחים אמריקנים העצורים בקוריאה הצפונית באשמת פעולות נגד המדינה.