המאבק הדיפלומטי בסוגיית הסכם הגרעין עם איראן נמשכת . נשיא צרפת, עמנואל מקרון, מזהיר מפני מלחמה שעלולה לפרוץ אם ארצות הברית תפרוש מהסכם הגרעין. "אנחנו נפתח תיבת פנדורה, יכולה להיות מלחמה", אמר מקרון בראיון לעיתון הגרמני דר שפיגל. "אני לא חושב שטראמפ רוצה מלחמה". 

הנשיא האמריקאי צריך להחליט אם להישאר או לצאת מהסכם הגרעין עד ה-12 במאי, ומנהיגי אירופה מפצירים בו שלא לפרוש. הנשיא מקרון עצמו ביקר לאחרונה בוושינגטון, נועד עם טראמפ ואף נאפם בפני הקונגרס על מנת לנסות לשכנע את הממשל להישאר בהסכם. מקרון אמר במהלך ביקורו בארה"ב כי כל עוד אין אלטרנטיבה טובה יותר, על טראמם להישאר בהסכם. 

הבוקר שלח נשיא איראן, חסן רוחאני, מסר מאיים לעבר ארצות הברית ואמר כי היא "תתחרט לעולמים במידה ותפרוש מהסכם הגרעין". הוא הוסיף בנאום בטלוויזיה האיראנית: "נתעמת עם כל החלטה שטראמפ יקבל על הסכם הגרעין".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש השבוע עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה וידון עמו בהסכם הגרעין. נתניהו אמר הבוקר בישיבת הממשלה כי "הפגישות עם נשיא רוסיה הן תמיד חשובות לביטחון ישראל ולתיאום בין צה"ל והצבא הרוסי. ישראל שומרת על חופש פעולה מלא כדי להגן על עצמה. כל הפגישות שלנו חשובות, אבל הפגישה השבוע חשובה במיוחד, זאת לאור מאמציה הגוברים של איראן להתבסס צבאית בסוריה נגד ישראל".