ארגונים פרו-פלסטינים ערכו היום (שלישי) הפגנות בעיר קטניה שבאיטליה נגד הקבוצה הישראלית על קו הזינוק של היום הרביעי של מירוץ הג'ירו ד'איטליה, כך נמסר מקבוצת "סייקלינג אקדמי" הישראלית. בשלב מסוים לאחר שמירוץ האופניים יצא לדרכו, עוד ברחובות עיר הנמל שבאי סיציליה, הפעילים פרצו למסלול וחסמו אותו אבל המשטרה המקומית, חמושה באלות פינתה אותם מהמסלול.
הפגנות פרו-פלסטיניות בג'ירו ד'איטליה. צילום: רשתות חברתיות

מהקבוצה נמסר כי ארגוני BDS מנהלים קרב ממושך נגדה מזה חודשים. הם פונים למארגני מירוצים בתביעה להחרים את הקבוצה ועורכים הפגנות נגדה בספרד ובמקומות אחרים באירופה. עד כה כל ניסיונותיהם לגרום למארגני מירוצים להחרים את "סייקלינג אקדמי" עלו בתוהו. עם זאת, תקרית חסימת המירוץ כפי שנרשמה היום בסיציליה היא הראשונה מסוגה. 
 גיא ניב, רוכב "סייקלינג אקדמי", אמר בתגובה לתקרית: "ההפגנות שלהם רק מוסיפות לי מוטיבציה". הרוכבים הישראלים ניב וגיא שגיב זינקו היום לשלב הרביעי של מרוץ הג'ירו דה איטליה שאורכו 198 ק"מ, ושהחל במהלך סוף השבוע בישראל. המירוץ היה אירוע הספורט הגדול ביותר אי פעם שנערך בארץ.

מ"סייקלינג אקדמי" נמסר בתגובה: "סייקלינג אקדמי היא קבוצת אופניים ישראלית שרוכביה מישראל ומרחבי העולם - מייצגים את ישראל ואת מדינותיהם כספורטאים רודפי שלום. הקבוצה מאמינה שבאמצעות ספורט אפשר לחבר בין אנשים, עמים ותרבויות. רוכבים מ-16 מדינות מייצגים את סייקלינג אקדמי והיא פתוחה לכולם".
 
"כל רוכבי הקבוצה מונו לשגרירי שלום מטעם מרכז פרס והיא נושאת את יונת השלום על מדיה - הקבוצה היחידה בעולם שעושה זאת. הקבוצה מכבדת את זכותם של אנשים להפגין בכל מקום ולהביע עמדותיהם אבל מתנגדת ומגנה כל גילוי אלימות. ניסיונות להחרים את הקבוצה עלו ויעלו בתוהו משום שאין לכך כל בסיס. אנחנו גאים בהיותנו קבוצה ישראלית ומבינים שלעתים  יש לכך תג מחיר".