מה חושבים האמריקאים על סערת הסכם הגרעין האיראני? לפי סקר שמפרסמת היום (שלישי) רשת CNN, נראה כי הציבור האמריקאי מתנגד לפרישה של ארה"ב מהסכם הגרעין בין המעצמות לאיראן, עם רוב מכריע של 63%. "כפי שאת/ה יודע/ת", נאמר בשאלה, "ארצות הברית יחד עם חמש מדינות נוספות הגיעה להסכם עם איראן המכוון למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני. האם את/ה חושב/ת שארצות-הברית צריכה או לא לסגת מהסכם זה?"



כאמור, 63% מהנשאלים השיבו כי הם מתנגדים לפרישה מההסכם, זאת בעוד ש-29% בלבד תמכו בה. בנוסף, הסקר מראה כי 37% מרוצים מהאופן בו מנהל הנשיא טרמאפ את יחסי ארה"ב-איראן, זאת מול 46% שאינם מרוצים. באופן מפתיע, על אף ההתנגדות לפרישה מן ההסכם, 62% מהאמריקאים סבורים כי איראן אכן הפרה את ההסכם שנחתם עמה בשנת 2015. כמו כן, הסקר הנוכחי מציג עלייה של 10%, מ-30% ל-40%, בשיעור האמריקאים הרואים באיראן "איום חמור ביותר על ארצות הברית". 


התנגדותם של האמריקאים בתוצאות הסקר אינן מפתיעות. בסקר זהה שנערך באוקטובר 2017 הביעו גם כן התנגדות עזה לפרישה מן ההסכם עם 67% של מתנגדים ורק 27% שהשיבו כי הם תומכים בפרישה. הסקר הנוכחי התפרסם לקראת הצהרת הנשיא טראמפ הערב, בה יודיע על הכרעת הממשל האמריקאי בעניין ההסכם.