נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ היום (רביעי) בחשבון הטוויטר שלו כי מזכיר המדינה מייק פומפאו יידע אותו כי שלושה שבויים אמריקאים שהוחזקו בקוריאה הצפונית שוחררו מכלאם. "אני שמח ליידע כי מזכיר המדינה פומפאו בדרכו חזרה מקוריאה הצפונית ביחד עם השלושה שכולנו חיכינו להם. נראה כי הם בריאים", כתב טראמפ.



מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו אמר לאחר שובו מקוריאה הצפונית כי היו לו פגישות טובות עם הצפון קוריאנים לקראת הפסגה שתיערך בהשתתפות טראמפ וקים ג'ונג און. "התאריך בו תתקיים הפסגה יפורסם בימים הקרובים", אמר פומפאו.

משפחתו של טוני קים, האזרח האמריקאי ששוחרר מקוריאה הצפונית פרסמה הצהרה שבה היא מודה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כך דיווחה רשת CNN. "אנחנו רוצים גם להודות לנשיא על כך שניהל מגע ישיר עם קוריאה הצפונית. אנו מודים בעיקר לאלוהים על שובו של טוני בבטחה", נמסר מהמשפחה. 

כזכור, בשבוע שעבר, השלושה, שהוחזקו בקוריאה הצפונית הועברו ממחנה עבודה לבית מלון הסמוך לבירה פיונגיאנג. כל זאת, לפני פסגה מתוכננת בין נשיא ארצות הברית טראמפ לבין שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און.  

בכיר אמריקאי, שדיבר בעילום שם, אמר בשבוע שעבר לרויטרס כי אין אישור מיידי לשינוי במצבם של העצירים. בכירים בממשל טראמפ קראו לשחרורם של השלושה כמחווה של רצון טוב מצד קוריאה הצפונית לפני הפסגה הראשונה בהיסטוריה בין וושינגטון לפיונגיאנג, שתיערך בסוף החודש או בתחילת יוני. 
טראמפ הגיב אז לדיווחים ורמז להתפתחויות בנושא שחרור השבויים. "כפי שכולם יודעים, הממשל הקודם ביקש במשך זמן רב לשחרר שלושה שבויים ממחנה עבודה בצפון קוריאה, אך ללא הצלחה. המשיכו לעקוב", צייץ הנשיא בטוויטר.