נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הערב (רביעי) כי אם איראן לא תנהל משא ומתן עם וושינגטון על הסכם גרעין חדש - "משהו יקרה". טראמפ הוסיף כי אם טהרן תתחיל מחדש את תוכנית הגרעין שלה יהיו לכך "תוצאות חמורות מאוד". מוקדם יותר הגיבו באיראן בחריפות להחלטה של הנשיא טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין.

המנהיג העליון של המדינה, האייתוללה עלי חמינאי, תקף את טראמפ ואמר כי הוא עשה טעות. הוא טען כי בנאומו של הנשיא האמריקאי היו לפחות עשרה שקרים וכינה אותו "טיפשי ושטחי". "שמעתם אמש את נשיא ארה"ב משמיע דברים טיפשיים ושטחיים", אמר חמינאי. "היו לו יותר מעשרה שקרים בנאום. הוא איים על המשטר ועל העם האיראני ואמר 'אתם עושים כך וכך'. מר טראמפ, אני אומר לך בשם העם האיראני: עשית טעות". חמינאי המשיך בשפה אף יותר תקיפה ואמר כי "יגיע היום שטראמפ ימות וגופתו תיאכל ע"י חרקים, אבל הרפובליקה האסלאמית תישאר חזקה". 
חברי פרלמנט איראנים שורפים את דגל ארה"ב
 
טראמפ הצהיר אתמול רשמית כי ארצו פורשת מהסכם הגרעין עם איראן שנחתם עם המעצמות בשנת 2015. "ההסכם איפשר לאיראן להמשיך לפתח אורניום והסיר סנקציות מגבילות, איפשר את הפעילות האיראנית לגבי הנשק הגרעיני ללא שום מגבלות על פעולותיה התוקפניות שלה בכל רחבי העולם ובמיוחד בסוריה. לפי העדויות שנחשפו על ידי ישראל נראה שאיראן ביקשה להשיג נשק גרעיני. מדובר בעסקה גרועה שלא הייתה צריכה להיחתם". אמר הנשיא.

נשיא איראן רוחאני עם תמונתו של האייטולה חמינאי ברקע. צילום: רויטרס
נשיא איראן רוחאני עם תמונתו של האייטולה חמינאי ברקע. צילום: רויטרס

 
הנשיא הכריז על פרישת מדינתו מההסכם ואמר כי "אני מכריז על הרמה הגבוהה ביותר של סנקציות. כל מדינה שתעזור לאיראן תזכה לסנקציות מצד ארה"ב. אמריקה לא תיסחט. לא נאפשר למשטר הזועק מוות לאמריקה להשיג נשק גרעיני". הוא הוסיף: "אנחנו יוצאים מהעסקה עם איראן אך נעבוד על פתרון לאיום האיראני גרעיני. זה כולל טיפול בנשק הבליסטי של איראן ולבלום את התפשטותה במזרח התיכון. אם המשטר ימשיך לקדם נשק גרעיני הוא יעמוד מול השלכות חמורות ביותר ויהיה במצב חמור משהיה אי פעם".