נשיא סוריה בשאר אל-אסד אמר בראיון לעיתון יווני, שנערך לפני האירועים האחרונים בצפון, כי ישנו חשש מכך שהמעצמות יפתחו במלחמת עולם בסוריה. הוא טען: "צרפת, בריטניה וארצות הברית, בנוסף לסעודיה, קטאר וטורקיה נושאות באחריות, מאחר והן תומכות בטרוריסטים שנלחמים בתוך סוריה". נשיא סוריה דחה את הטענות שנשמעו לא פעם, מגורמים שונים במערב, לפיהן נעשה שימוש מספר פעמים בנשק כימי. "מדובר בהצגה פרימיטיבית שמנסה לתרץ. פגיעה בצבא הסורי, לאחר שהצבא שלנו הביס אותם", אמר. 
הוא המשיך בראיון והדגיש כי "אנחנו לא מחזיקים בארסנל נשק כימי, מאז שוויתרנו עליו בשנת 2013. הארגון למניעת הפצת נשק כימי אישר זאת". נשיא סוריה התייחס לכינוי שהעניק לו נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שכינה אותו באחד הציוצים שלו - חיה. "ברגע שאתה עומד בראש מדינה, עליך לייצג את הערכים של ארצך. השאלה פה היא האם השפה הזו מייצגת את התרבות האמריקאית", הסביר, "מדובר בדבר מאוד גרוע ואני חושב שהשפה הזו לא מייצגת את ארצות הברית ושאין חברה שמדברת בשפה הזו". הוא הוסיף: "צורת הדיבור של טראמפ מייצגת אותו ואני אישית לא מתעסק בזה, כי אני מתייחס לדברים הללו כנשיא ופוליטיקאי, ולא באופן אישי".

"בנייה מחדש של סוריה תעלה 200-400 מיליון דולרים"
אסד אמר כי מבחינתו, "המשימה בסוריה תסתיים תוך שנה, אם המערב יפסיק לתמוך בטרוריסטים". הוא שב ודיבר על בני הברית שלו, וציין כי הם: "האיראנים והרוסים, וכמובן גם סין שתמכה בנו במועצת הביטחון". הוא כינה את המתקפה של צבא טורקיה בצפון המדינה כ"תוקפנות וכיבוש" והוסיף כי "כל חייל טורקי הנמצא על אדמת סוריה הוא כובש. זה לא אומר שהעם הטורקי הוא אויב שלנו כי אם רק לפני כמה ימים הגיעה אלינו משלחת טורקית". הוא הוסיף: "החזקתי מעמד ארבע שנים בזכות עמידתו של העם הסורי, ואם הם ירצו שאעזוב את תפקידי - אעשה זאת בלי להסס".
 

נשיא סוריה ציין כי "ארדואן הוא איש האחים המוסלמים מבחינה אידיאולוגית, ומבחינתי מדובר באידיאולוגיה של חושך". אסד הסביר כי מאז תחילת המלחמה בסוריה, ארדואן תמך בטרוריסטים והתחיל להתחבא ולהסתתר מאחורי סיסמאות של הגנה על העם הסורי, תמיכה בפליטים ונגד ההריגה". הוא נשאל האם הוא חושש מהאפשרות שתתקלח באזור מלחמת עולם שלישית. הכתב כיוון אותו וציין כי "הישראלים תוקפים את האיראנים על אדמת ארצו ויש כאן את הרוסים והאמריקאים". הוא השיב כי אינו מודאג מכך, "והסיבה היא שלמזלנו, ברוסיה יש הנהגה חכמה, שיודעת שהאג'נדה של ארצות הברית מתבטאת בהמצאת קונפליקטים". הוא הוסיף: "אני מקווה שלא תהיה התנגשות חזיתית בין המעצמות, כי אז הדברים ייצאו מכלל שליטה".
הוא נשאל אם הוא חושב שסוריה תחזור להיות מדינה אחת עם ריבונות מלאה ואמר כי "הכי חשוב שהאחדות והריבונות האחת יהיו בראש של העם הסורי. אני אישית אומר שלא יהיה חלוקה של המדינה, לא נקבל זאת". אסד הוסיף והודה כי "ביצע טעויות רבות בשנים האחרונות, לעיתים גם מידי יום". הוא סיכם והעריך: "הבנייה מחדש של סוריה תעלה 200-400 מיליון דולר, והסיבה לכך שההערכה לא מדויקת, היא בשל העובדה שחלק מהאזורים נמצאים תחת שליטת הטרוריסטים, לדבריו".