בעולם מגיבים למתקפה של חיל האוויר בשמי סוריה בעקבות ניסיון ירי הטילים לעבר רמת הגולן והצהרות תמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה הגיעו גם ממקומות בלתי צפויים. שר החוץ של בחריין אמר כי "לכל מדינה, כולל ישראל, יש הזכות להגן על עצמה באמצעות פגיעה במקור הסכנה". בקרמלין לעומת זאת, קראו לאיראן ולישראל להרגיע את המתיחות ולנקוט אך ורק באמצעים דיפלומטים.
ירי הרקטות מסוריה לעבר ישראל

בהודעת הבית הלבן בתגובה לאירועים נאמר כי "משמרות המהפכה של איראן נושאות במלוא האחריות להשלכות בעקבות פעולותיהם הפזיזות".
ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, גינתה את התקיפה האיראנית בגולן וקראה לשני הצדדים להרגיע את הגזרה. נשיא צרפת עמנואל מקרון קרא גם הוא להרגעת המתח. "הנשיא קורא להרגעת המתיחות", נאמר בהצהרה שהגיעה מארמון האליזה.
בגרמניה הביעו תמיכה בישראל ואמרו כי היא זכאית להגן על עצמה מול ירי על שטחה. שר החוץ הגרמני הייקו מאס אמר במסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ הרוסי לברוב כי "ההתקפה האיראנית היא פרובוקציה, לישראל יש את הזכות להגן על עצמה".

"60 טילים נורו"

מוקדם יותר, מסר משרד ההגנה הרוסי כי במהלך התקיפה הישראלית שהתרחשה הלילה, ישראל עשתה שימוש ב-28 מטוסים מסוגי F15 ו-F16. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הרשמית של רוסיה, ישראל ירתה 60 טילים והמערכות הסוריות יירטו למעלה ממחצית מהם. בתוך כך, בתקשורת הערבית מצטטים את מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, שטוען כי לפחות 23 נהרגו במהלך התקיפות. כמו כן, הקבינט המדיני בטחוני יתכנס בשעה 18:00 בקריה בתל אביב לדיון במצב בסוריה.
דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס אמר בשיחה שקיים עם הכתבים הצבאיים כי "מזה מספר שבועות, כחודש, אנחנו במבצע רחב היקף במטרה לשבש תקיפה של כח קודס. פעלנו מספר פעמים מול פצצות איראניות מתקתקות". הוא הסביר: "הלילה כח קודס ביצע פיגוע, ניסיון חמור ביותר לפגוע בישראל". לדבריו, הם לא הצליחו להשיג התוצאה שרצו. "כ-20 רקטות שוגרו ואף אחת מהן לא נפלה בשטח ישראל", אמר, "כיפת ברזל יירטה רקטות. אין נפגעים ולא נגרם כל נזק למוצבים".
דובר צה"ל ציין כי "הצבא הסורי ירה מטחים משמעותיים של טילים נגד מטוסים, וחמש סוללות סוריות שירו עשרות טילים, הותקפו גם הן, וכל מטוסינו שבו בשלום". הוא הוסיף: "אנחנו ממשיכים לשמור על מוכנות וכוננות - כח קודס בחר לפעול במרחב הלא נכון ולא נשלים עם נוכחות איראנית בסוריה". הוא אמר כי "כח קודס שילם הלילה מחיר כבד מאוד. ראינו הוכחה לעוצמה המודיעינית והאווירית לצה"ל".