איש דת בכיר באיראן התייחס הבוקר (שישי) בדברים שנשא בפני מתפללים באוניברסיטת טהרן, ושודרו בטלוויזיה האיראנית, לפרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין. "אמריקה לא יכולה לעשות שום דבר כמו שצריך, הם תמיד רדפו אחרי המשטר האיראני ועצם עזיבת ההסכם עולה בקנה אחד עם עמדתם". חת'אמי אמר כי "לא ניתן לסמוך גם על מדינות אירופה שחתמו על ההסכם. לא ניתן לסמוך על אויביה של איראן". 
הוא הוסיף בדרשה שנשא כי "יכולות הטילים יורחבו, למרות הלחץ המערבי". לדבריו, הדבר ייעשה, כדי שישראל תדע, שבמידה ותנהג בטיפשות - תל אביב וחיפה יושמדו. הדברים נאמרו לצד צעקות "מוות לאמריקה" ו"מוות לישראל".

מוקדם יותר היום, גורמים באיראן אמרו כי לסוריה יש את הזכות להגן על עצמה כנגד התוקפנות הישראלית. "איראן מגנה בתוקף את התקיפה הישראלית בסוריה", אמר דובר משרד החוץ האיראני ברהאם קאסמי, "שתיקתה של הקהילה הבינלאומית מעודדת את התוקפנות הישראלית". הם התייחסו לתקיפה הנרחבת של חיל האוויר בסוריה בלילה שבין רביעי לחמישי.

בתוך כך, העיתון ''א-שרק אל-אווסט'' דיווח הבוקר כי רוסיה הזהירה את איראן לפני התקיפה הנרחבת של חיל האוויר בסוריה. בניגוד לאמירות של משרד החוץ האיראני, הנשיא חסן רוחאני שחרר אתמול מסר מרגיע לאחר העימות. "איראן לא מעוניינת במתיחויות חדשות באזור", אמר הנשיא האיראני בשיחה עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שגינתה את מתקפת הרקטות על רמת הגולן. "קוראת לאיראנים למתן את ההסלמה באזור", נאמר בהצהרתה של הקנצלרית.
 
רוחאני ציין עוד בשיחתו עם מרקל כי תפקידה של איראן בסוריה הוא לתת ייעוץ בלבד ולהילחם בדאעש. "יש להבטיח את האינטרסים של טהרן ויחסיה הכלכליים עם הקהילה הבינלאומית", הוסיף.