שני מטוסי קרב אמריקאים הניסו זוג מפציצים רוסים במרחב האווירי הבינלאומי ליד חופי אלסקה, כך נמסר היום (שבת) מפיקוד ההגנה האווירית של צפון אמריקה. לפי דיווח ברשת CNN, שני מפציצים רוסיים מסוג TU95 יורטו והופנו חזרה על ידי מטוסי חמקן אמריקאים מסוג F22. המפציצים הרוסים לא חדרו למרחב האווירי של ארצות הברית. 



"שני מטוסי F22 יצאו מבסיסם באלסקה, יירטו וזיהו ויזואלית שני מפציצים ארוכי טווח רוסיים מסוג TU95 שטסו ממערב לחופי אלסקה, צפונית לאיים האלוטיים", מסר רס"ן אנדרו מקארתי, דובר הפיקוד ההגנה האווירית המשותף לארצות הברית וקנדה. הוא הוסיף כי כלי הטיס הרוסיים "יורטו והושמו תחת מעקב של מטוסי הקרב עד שעזבו את אזור הזיהוי של ההגנה האווירית".

בתחילת מרץ אירעה תקרית בה מטוס ביון של הצי האמריקאי הונס על ידי מטוס סוחוי 27 רוסי מעל הים הבלטי. הצבא האמריקאי ביקר בחריפות את הצבא הרוסי בעקבות התקרית. התקרית האחרונה שבה מטוסים רוסיים הונסו על ידי מטוסים אמריקאים אירעה במאי 2017. כזכור, לפני כחודש הגיעה המתיחות בין ארצות הברית לרוסיה לשיא בעקבות התקיפה הכימית שביצע משטר אסד בסוריה, והתקיפות המערביות שבוצעו בתגובה לה.

דונלד טראמפ, ולדימיר פוטין. צילום: גטי אימג'ז
דונלד טראמפ, ולדימיר פוטין. צילום: גטי אימג'ז


לאחר ששגריר רוסיה בלבנון אמר כי כל טיל אמריקאי שישוגר לעבר סוריה ייורט, ענה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בטוויטר ואמר כי "רוסיה נשבעת ליירט את כל הטילים שישוגרו לעבר סוריה. תתכונני רוסיה, כי הם יבואו, חדשים ו'חכמים'. אתם לא צריכים להיות שותפים של חיה רוצחת בגז שהורג את בני עמו ונהנה מזה". בציוץ נוסף כתב טראמפ: "היחסים שלנו עם רוסיה גרועים מאי פעם, כולל בזמן המלחמה הקרה".