רשימתו של ראש ממשלת עיראק, חיידר אל-עבאדי, מובילה בבחירות לפרלמנט שנערכו בשבת במדינה, ואחריה רשימתו של המנהיג השיעי מוקתדא א-סאדר. כך עולה מדיווחים ראשוניים במדינה. הנציבות העליונה לבחירות הודיעה כי 44 אחוזים מכלל האוכלוסייה השתתפו בבחירות, בעוד שבבחירות הקודמות שנערכו ב-2005 הגיע שיעור המצביעים ל-60 אחוזים.



הבחירות לפרלמנט בעיראק נערכו בשבת באמצעות מערכות אלקטרוניות כדי לצמצם את תופעת הזיופים. בינתיים, הטלוויזיה העיראקית הודיעה כי הממשלה החליטה להקים ועדת בדיקה לטענות לזיופים במחוז כרכוכ הכורדי, כאשר במקביל עשרות ערבים וטורקמנים הפגינו בקריאה לערוך ספירה ידנית. אתר "סומריה" העיראקי ציין, כי ההפגנות נערכו בכרכוכ ודאקוק, במהלכן נדרשה הממשלה ונציבות הבחירות לערוך ספירה ידנית מאחר והיו זיופים. חברי הפרלמנט שאינם כורדים במחוז הודיעו כי ידחו כל פתרון אחר.



בלילה שבין שבת לראשון הודיעה הממשלה בבגדד על עוצר במחוז הכורדי, על רקע מחאות זועמות ליד מבנה הממשל. מושל המחוז ראכאן ג'בורי הצטרף לקריאה לספירה ידנית, ולהודיע על החלטה מהירה בעניין, מחשש להידרדרות המצב הביטחוני באזור. במקביל, הודיע ראש החזית הטורקמנית העירקאית, ארשד סאלחי, כי "המפלגות הערביות והטורקמניות העניקו 24 שעות לממשלה בבגדד כדי להודיע על ספירה ידנית שתציג את האמת בבחירות".



גם ראש הממשלה אל-עבאדי קרא לנציבות העליונה של הבחירות "לערוך בדיקות מהירות בכל הקלפיות שיש חשש לגביהן, ולהכריז על התוצאות". במקביל, קרא ראש הקואליציה הלאומית איאד עלאוי לבטל את תוצאות הבחירות ולערוך אותן במועד אחר, כאשר בינתיים הממשלה הנוכחית תהיה ממשלת מעבר. הקואליציה טענה, כי רוב העם העיראקי לא השתתף בבחירות מכיוון שהיו תופעות של אלימות, זיופים ואף קניית קולות בכסף, תוך ניצול ציני למצב הפליטים שלא שבו לבתיהם".



יש לציין, ראש הממשלה שייבחר מתוך הפרלמנט יצטרך לשקם את המדינה והכלכלה אחרי שלוש שנות מלחמה עם ארגון המדינה האסלאמית, שגרמה לנזק שמוערך ב-100 מיליארד דולר. את התחושה ברחובות סיפק ג'מאל מוסאווי, בן ה-61, שהצביע בפתק לבן. "אין ביטחון, אין עבודות, אין שירותים", הוא אמר. "המועמדים רק מחפשים למלא את כיסיהם, לא לעזור לאנשים".