מאות מיליוני בני אדם ברחבי העולם יעקבו בהתרגשות כאשר מייגן מרקל תצעד מלווה באביה תומס בטקס החתונה עם הנסיך הארי בטירת וינדזור ביום שבת הקרוב, אולם ימים ספורים לפני חתונת השנה סיפק אבי הכלה סיבה למבוכה כאשר התברר כי הוא ארגן צילומי פפרצי שיתעדו אותו מתכונן לאירוע.



תומס מרקל, איש תאורה לשעבר בהוליווד, התחתן עם דוריה רגלנד בשנת 1979 וכעבור שנתיים נולדה בתם מייגן. בני הזוג התגרשו בשנת 1987, ובעוד מייגן מרקל נותרה לגור עם אמה בלוס אנג'לס, היא שמרה על קשר עם אביה שתמך בקריירת המשחק שלה. בשנים האחרונות, מאז פרש לגמלאות, מתגורר מרקל בעיירה רוזריטו שבמקסיקו.



בשבועות האחרונים פורסמו בעיתונים ובמגזינים צילומי פפרצי של תומס מרקל כשהוא מתכונן לקראת היום הגדול של חתונת בתו והנסיך הבריטי. בין השאר, הוא תועד מודד חליפה, צועד עם משקולות ואף קורא באינטרנט ידיעות על החתונה הצפויה. אולם אתמול חשף ה"דיילי מייל" כי לא מדובר בצילומים מקריים. לפי הדיווח, מרקל תיאם את הצילומים עם צלם הפפרצי הנודע, ג'ף ריינר מלוס אנג'לס, כדי למכור את התמונות לכלי התקשורת ולהרוויח סכום של כמאה אלף ליש"ט.



בין השאר הציג העיתון סרטון ממצלמת אבטחה בקפה אינטרנט, שבו נראים השניים נכנסים למקום ומתאמים כיצד מרקל יישב ליד המחשב ויצפה בכתבה על בתו והנסיך, לפני שריינר יצא לרחוב והחל לצלם. "האיש והצלם הגיעו יחד", אמרה ג'סיקה אנאיה, שמנהלת את בית הקפה. "הם לא נשארו הרבה זמן, אולי עשר דקות, ואז עזבו יחד. חשבתי שזה היה מוזר שהם צילמו פה. זה לא מקום רגיל לצלם בו".



מהכתבה עולה כי גם הצילום של מרקל מבצע מדידות היה מבוים לחלוטין, וכמי שהוצג בתור החייט היה למעשה דיוויד פלורס, נער בן 17 שעובד בחנות ציוד מסיבות סמוכה שגויס לצורך המשימה תמורת טיפ של 15 דולר. "זה היה מוזר מאוד", סיפר ל"דיילי מייל". "הבחור האמריקאי הגדול הזה שלף סרט מדידה מהכיס שלו ואמר דברים באנגלית. אני לא מדבר אנגלית טובה, אבל הבנתי מה הוא רצה ממני. הצלם שהיה איתו הלך לרחוב והחל לצלם. האיש הגדול הראה לי להחזיק את הסרט מסביבו ועשיתי את זה. אמרתי לו את המידות, אבל הוא לא רשם אותן".



מקורבים למרקל ציינו בתגובה כי הוא נמצא תחת לחץ עצום לקראת האירוע וכי הוא לא מרגיש בנוח מול החשיפה התקשורתית. "תשומת הלב כלפיו מלחיצה ולפעמים גם מטרידה", אמר חבר קרוב. "תזכרו, מדובר באדם שבכוונה ניסה לחיות בדרכו הרחק מכל מי שהוא מכיר".



בתחילת החודש הודיעו אנשי הארמון כי מרקל ורגלנד יגיעו השבוע לבריטניה וייפגשו עם בני משפחת המלוכה לקראת החתונה, וכי ביום שבת ילווה מרקל את בתו בכנסייה. אחיה החורגים של מרקל (ילדיו של אביה מנישואיו הראשונים), שלא פעם האשימו את אחותם החורגת בניתוק הקשר והזהירו את הנסיך שלא להתחתן איתה, לא הוזמנו לחתונה.