חמאס קיים הערב (שני) מסיבת עיתונאים לסיכום אירועי היום והשבועות האחרונים. חבר הלשכה המדינית של חמאס, חליל אל חייא, אמר כי "העם הפלסטיני דחה את פשע העברת השגרירות האמריקאית לירושלים. אנחנו נמשיך להיאבק בכובש הציוני וקוראים לעם הערבי להפסיק את נירמול היחסים עם הכיבוש. לדבריו, ההרוגים היום הם תגובה לכל מי שניסה להפוך את ישות הכיבוש לחלק מהאזור".
תקיפת עמדת חמאס בתגובה לירי לעבר כוח צה"ל

הוא הוסיף כי "תגובתנו לתוקפנות היום תהיה קריאה לבירות הערביות והאסלאמיות לצאת לאינתיפאדה. העם הפלסטיני יצא כדי לדחות על הסף את עסקת המאה". הוא הטיל את האחריות על הממשל האמריקאי "שהעביר את השגרירות שלו לירושלים הכבושה. יש למנוע את נירמול היחסים עם הכיבוש". בתוך כך, עלה ל-50 מבפר ההרוגים ברצועת עזה. לדברי אל חייא, "תהלוכות בדרכי שלום היטו את האויב לשפוך עוד ועוד דם, אולם סבלנותם של הפלגים לא תהיה ארוכה. אני מציע לישראל לא לנסות יותר את הסבלנות של הפלגים וגדודי אל קסאם".

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הכריז על שלושה ימי אבל ושביתה כללית לרגל יום הנכבה. "ארה"ב עם העברת השגרירות יוצרת מצב בו לא תהיה יותר מתווכת. אנחנו נאפשר רק תיווך בינלאומי ושוללים כל אפשרות לתיווך אמריקאי", אמר אבו מאזן. "העם שלנו ימשיך במאבק בדרכי שלום עד להקמת מדינתו העצמאית. השגרירות האמריקאית החדשה היא מאחז של התנחלות אמריקאית במזרח ירושלים. אנו דורשים מהעולם הערבי והאסלאמי לנקוט עמדה, אם לא עכשיו אז מתי? דורשים מהעולם הערבי וכל ידידנו לנקוט עמדה נוכח הטבח שהיה ברצועת עזה".