הגברת הראשונה מלניה טראמפ עברה ניתוח להסרת גידול שפיר באחת מהכליות, בבית החולים הצבאי על שם וולטר ריד הנמצא ליד וושינגטון, כך נמסר הערב (שני) ממשרדה. בהודעה שמסרה הדוברת שלה נכתב: "הבוקר, הגברת הראשונה מלניה טראמפ עברה הליך אמוליזציה לטיפול בגידול בכליה. ההליך הרפואי עבר ללא סיבוכים והיא צפויה להישאר תחת השגחה במהלך השבוע. הגברת הראשונה צפויה להחלים בצורה מלאה כדי שתוכל להמשיך ולפעול לטובת הילדים בכל מקום". עוד נמסר כי בזמן הניתוח, בעלה, הנשיא טראמפ, שהה בבית הלבן.

הנשיא דונלד טראמפ צייץ כי הוא בדרכו לבית החולים כדי לבקר את רעייתו. "מדובר בהליך שהצליח. היא במצב רוח טוב. תודה לכולם על דאגתם", כתב. גם ראש הממשלה נתניהו איחל למלניה איחולי החלמה מהירה. "שרה ואני שולחים את איחולינו להחלמה מלאה של הגברת הראשונה".

זו הפעם הראשונה שבה הגברת הראשונה עוברת הליך רפואי בהרדמה מלאה, מאז שנת 1987, אז ננסי רייגן עברה כריתת שד. רוזלין קרטר עברה ניתוח להסרת גידול שפיר מהחזה באפריל 1977, מספר שבועות אחרי שבטי פורד אובחנה עם סטרן השד, ועברה כריתה בספטמבר 1974.


בשבוע שעבר דווח ב"וושינגטון פוסט" כי הנשיא האמריקאי ורעייתו ישנים בחדרים נפרדים ומנהלים סדרי יום שונים. לפי העיתון, יחסיהם של הנשיא והגברת הראשונה היו מסובכים עוד לפני שנחשף כי איש העסקים לשעבר שילם דמי שתיקה לשחקנית פורנו שטענה כי ניהלה איתו רומן מחוץ לנישואים.
 
השגרה היומית של בני הזוג טראמפ מתחילה ב-5:30 בבוקר, כאשר הנשיא מתעורר, צופה בתוכניות חדשות בערוצי הכבלים ומצייץ מחשבון הטוויטר שלו. הגברת הראשונה מתעוררת בחדרה מעט מאוחר יותר, לפי שני חברים קרובים של המשפחה. היא מכינה אז את בנה בן ה-12, ברון, לבית הספר. מלניה לא התייחסה ישירות לרומנים ששחקנית הפורנו סטורמי דניאלס וכוכבת פלייבוי קרן מקדוגל טוענות שקיימו עם בעלה. אך במספר אירועים פומביים נראה היה שמלניה נמנעת ממגע עם בעלה, כולל בביקור בישראל בו סירבה לאחוז בידו לאחר שירדו מהמטוס.
 
בני הזוג בדרך כלל נמצאים בנפרד במהלך זמנם החופשי, לפי מספר מקורבים. הנשיא והגברת הראשונה לעתים קרובות גם לא אוכלים ביחד בבית הלבן. "הם מבלים מעט מאוד זמן ביחד אם בכלל", אמר ל"פוסט" חבר ותיק של הנשיא. לפי מספר מקורבים, כמות הזמן בה מבלים בני הזוג בנפרד גדלה מאז שנחשף כי דניאלס קיבלה תשלום של 130 אלף דולר על מנת לשמור בסוד את טענותיה לגבי רומן עם הנשיא.