התגובה של ישראל הגיעה: לאחר שנודע כי טורקיה תגרש את השגריר הישראלי, איתן נאה, בירושלים החליטו לנקוט הערב (שלישי) בצעד דומה. בהודעה רשמית מטעם משרד החוץ נמסר כי "הקונסול הטורקי בירושלים, חוסנו גורג׳אן טורקאולו, זומן אחר הצהריים לראש הטקס במשרד החוץ, והתבקש לחזור לארצו להתייעצויות לזמן מה".



ארדואן הוסיף ואמר כי "לנתניהו יש דם פלסטיני על ידיו והוא לא יכול לכסות על פשעיו בכך שהוא תוקף את טורקיה". "רוצה שיעור באנושיות?", שאל, "קרא את עשרת הדיברות". את הדברים אומר הנשיא הטורקי ברקע החלטת מדינתו לגרש את השגריר הישראלי באנקרה, איתן נווה, בעקבות האירועים האחרונים בעזה, בהם נהרגו עד כה עשרות פלסטינים. גירוש השגריר מגיע לאחר שאתמול הודיעה אנקרה על החזרת שגריריה מישראל ומארצות הברית. דובר ממשלת טורקיה, בקיר בוזדג, אמר כי הממשלה הכריזה על שלושת ימי אבל בטורקיה לזכר ההרוגים מרצועת עזה.


ראש הממשלה נתניהו הגיב לדבריו של ארדואן ואמר כי "אדם ששולח אלפי חיילים טורקים לקיים את הכיבוש של צפון קפריסין ופולש לסוריה, לא יטיף לנו כשאנו מגינים על עצמנו מניסיון פלישה של חמאס. אדם שידיו מגואלות בדם של אינספור אזרחים כורדים בטורקיה ובסוריה הוא האחרון שיכול להטיף לנו על מוסר לחימה".

מוקדם יותר כינה נתניהו  את הנשיא הטורקי תומך טרור. "ארדואן הוא בין התומכים הגדולים של חמאס ומכאן שאין ספק שהוא מבין היטב בטרור ובטבח. אני מציע לו לא להטיף לנו מוסר", אמר נתניהו. גורם מדיני הוסיף כי "בטורקיה הדברים פשוטים. כאשר יש בחירות באופק, רמת ההתקפות על ישראל עולה. זו הדרך של ארדואן לגייס אהדה פוליטית, תוך הסתה פרועה נגד ישראל ואזרחיה".

שר החוץ הטורקי האשים את ישראל בטרור ובטבח, ודובר הממשלה צייץ בטוויטר כי "הממשל האמריקאי אחראי כמו ממשלת ישראל לטבח" בעזה. הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן התייחס גם הוא למהלך האמריקאי, ואמר כי עם העברת השגרירות לירושלים בוחרת ארצות הברית להפוך לצד בסכסוך ולאבד את תפקיד המתווך בתהליך השלום במזרח התיכון.