קוריאה הצפונית תשקול מחדש את קיום הפסגה עם ארצות הברית בחודש הבא במידה ובוושינגטון יתעקשו על פירוז מוחלט של פיונגיאנג מנשק גרעיני, כך לפי גורם במדינה המסוגרת. "אם ארצות הברית מנסה לדחוק אותנו לפינה ולכפות עלינו לזנוח לגמרי את היכולת הגרעינית שלנו, אנחנו לא מעוניינים יותר בדיאלוג מסוג זה ונשקול מחדש את הפסגה בין שתי המדינות שאמורה להתקיים בחודש הבא".
 
אתמול הודיעה קוריאה הצפונית כי היא מבטלת מפגש רם דרג שהיה אמור להיערך היום עם נציגי הדרום אחרי שארה"ב וקוריאה הדרומית החלו בסדרת תמרונים צבאיים. לטענת הצפון, מדובר בחזרה גנרלית לקראת פלישה אפשרית ופרובוקציה שנועדה לפגוע בהתחממות היחסים באזור. במדינה איימו לבטל לחלוטין את הפסגה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שצפויה להיערך בסינגפור ב־12 במאי. 

בתוך כך, לפי דיווח אתמול בעיתון האמריקאי “דה היל”, תמונות לוויין מראות כי קוריאה הצפונית החלה לפרק את אתר הניסוי הגרעיני שלה -  ארגון המעקב האמריקאי המוביל, 38 נורת’, דיווח: “לאחר דיווחים ראשוניים לגבי תוכניות לאפשר לאנשי תקשורת לפקח על סגירת אתר הניסוי הגרעיני פונגאיי־רי, תמונות לוויין מה־7 במאי מוכיחות כי פירוק האתר כבר החל”. הארגון ציין כי מספר בניינים המספקים תמיכה מבצעית לאתר נהרסו מאז ניתוח התמונות הקודם שנערך באפריל, ויחד איתם נהרסו מספר מחסנים קטנים ובניינים חיצוניים. בנוסף, חלק מהמסילות עבור עגלות הכרייה באתר פונו, וחלקן נראות כאילו הן פורקו. 
 
עם זאת, הבניינים הגדולים יותר, כולל הגדולים ביותר באתר הפיקוד ובאזור התמיכה האדמיניסטרטיבית, נותרו שלמים, וכן הכניסות למנהרות שמשמשות לניסויים גרעיניים. לפי ניתוח התמונות, הסיבה לכך עשויה להיות הבטחת פיונגיאנג להזמין עיתונאים זרים לחזות בפירוק הסופי של האתר.
 
כזכור, קוריאה הצפונית הודיעה בחודש שעבר כי תסגור את אתר פונגאיי־רי. פרשנים ציינו כי ישנם סימנים שהאתר לא ניתן לשימוש יותר בשל התמוטטות מנהרה בניסוי הגרעיני האחרון שנערך בו. עם זאת, 38 נורת’ ציין כי ישנן מנהרות נוספות בו שנותרו שלמות.