על פי התוכנית, אמורה מחר (שישי) אחר הצהריים להתקיים הפגנת ענק באיסטנבול, בהשתתפות מאות אלפים, כתמיכה בפלסטינים ונגד ״הטבח שביצעה ישראל ברצועת עזה״, כך על פי הודעת ממשלת טורקיה. ארדואן שוחח עם מלך סעודיה סלמאן בנוגע להעברת השגרירות ושני המנהיגים דנו גם בהתפתחויות האחרונות ברצועת עזה. במקביל מנהיג חמאס איסמעיל הנייה הודה לארדואן על גירוש שגריר ישראל מאנקרה. באיגרת ששיגר הנייה לארדואן, קרא להחרים את ישראל בכל התחומים ולפעול למניעת נורמליזציה בינה לבין מדינות האיסלאם.

עיזת שאהין, חבר הנהלת IHH, אותו ארגון טורקי ששלח את אוניית המרמרה לישראל והוכרז כארגון טרור, אמר כי "אני מאמין שישראל צריכה להשיב את האדמות שנכבשו שלא כחוק מזה 70 שנה, זה לא חוקי, הן לא של ישראל". עוד אמר כי "כל המדינות העצמאיות ברחבי העולם ינתקו את קשריהן עם ישראל ויבודדו את ישראל לחלוטין".

ג'קי אנג'ל, ישראלי יהודי, בעל מתפרה באיסטנבול סיפר ל"החדשות" כי "עוד 39 יום יש בחירות, 100 אחוז יצביעו ארדואן פה. ארדואן מנסה להרוויח קולות אז הוא נטפל לישראל, זה המשחק שלו. אחר כך המצב יחזור לקדמותו".

הכלכלה הטורקית נפגעת

הפגיעה בכלכלה הטורקית כבר נותנת את אותותיה ומלונות מתרסקים למחירים חסרי תקדים. מלונות יוקרה של 5 כוכבים מציגים מחיר של 38 שקל לאדם לסוף שבוע באיסטנבול, כך עולה מבדיקה באתר השוואת מחירי המלונות הוטלס קומביינד. עוד עולה מהבדיקה שהמחיר באנטליה הוא 46 שקל לאדם במלון יוקרה לסופ"ש, ובאנקרה 45 שקל.

לדברי איל סגל מאתר הוטלס קומביינד, שחיקת המחירים היא תוצאה של שני גורמים. שחיקת ערך הלירה הטורקית, לכן השקל החזק מול הלירה מוזיל עבורנו את מחיר המלון הטורקי. בנוסף המדינה משדרת עוינות כלפי המערב דבר הגורם לשחיקה בתיירות הנכנסת. המלונאים לא יודעים לאן המצב יתפתח וכמה זמן הוא יימשך ולכן עדיף להם למשוך תיירים עם דילים מוזלים מאשר להישאר עם חדרים ריקים.

לפי ניתוח חיפושי גולשים בהוטלס קומביינד עולה כי טורקיה כבר אינה במפת היעדים המעניינים את הישראלים. מגמות החיפוש לנופש הן בתיירות פנים לחופשות הקיץ בכיכובן של אילת, ים המלח ותל אביב. לחופשות ביעדים קרובים מתעניינים בעיקר באמסטרדם, לונדון, קפריסין, ברלין בודפשט, בוקרשט, ורשה ופראג. היעד המרוחק היחיד ברשימת היעדים המובילים שזוכה לאותה פופולריות הוא ניו יורק.