תלמיד תיכון בן 17 בשם דימיטרוס פאגורציס חשוד בכך שנכנס הלילה (שישי) לבית הספר התיכון בסנטה פה שבטקסס וירה למוות בתשעה תלמידים ומורה. לדברי מושל המדינה, גרג אבוט, התלמיד תכנן לשים קץ לחייו בסוף האירוע, אך לבסוף נכנע והסגיר עצמו למשטרה. הוא ציין כי היורה השתמש ברובה ציד ובאקדח מסוג רבולבר 38 השייך לאביו. בנוסף, נעצר חשוד נוסף.
הוא סיפר במסיבת עיתונאים כי נערך חיפוש ראשוני בביתו של היורה וכי על המחשב האישי והטלפון הנייד שלו נמצאו מגזינים רבים. עוד נמסר כי הוא תכנן לשים קץ לחייו לאחר הירי. "אנחנו צריכים לעשות יותר מאשר רק להתפלל עבור הקורבנות ובני משפחותיהם", אמר אבוט, "עלינו לפעול כדי לוודא שהטרגדיה הזו לא תתרחש שנית".
האירוע החל סמוך לשעה 7:30 (זמן מקומי), זמן קצר אחרי פתיחת יום הלימודים. במסיבת העיתונאים נמסר כי בחיפושים שנערכו לאחר הירי, נמצאו סמוך לבית הספר ובתוכו, מספר מטעני חבלה, בהם פצצות צינור ובקבוקי תבערה. השריף מסר כי במהלך האירועים, נפצעו גם שני שוטרים. זהו המקרה ה-22 מתחילת השנה הנוכחית, שבו אדם נכנס לשטח בית ספר ויורה לכל הכיוונים.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אנחנו מתאבלים על אובדן החיים הנורא ושולחים את תמיכתנו ואהבתנו לכל הנפגעים בתקיפה הנוראה בטקסס. תלמידים, משפחות, מורים ואנשי סנטה פה - אנחנו איתכם בטרגדיה הנוראית הזאת, ונהיה כאן לעד.