הממשל האמריקאי, בראשותו של הנשיא דונלד טראמפ, נערך להצגת תוכנית השלום בין ישראל לפלסטינים במהלך החודש הבא, כך דווח הבוקר (שבת) בכלי התקשורת באמריקה. לפי הדיווחים, בכוונת הממשל לפרסם את המתווה הסופי בין אמצע חודש יוני לסופו, בתום חודש הרמדאן המוסלמי. עם זאת, כך לפי הדיווח, עיתוי הפרסום עשוי להשתנות בהתאם להתפתחויות באזור.



ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של הנשיא, וג'ייסון גרינבלט, שליח הבית הלבן למזרח התיכון, החלו כבר לדון עם כמה מבעלות הברית של ארה"ב על ההצעה האמריקאית החדשה לשני הצדדים.



עם זאת, ההערכה שהיא שהעסקה תתקבל בבוז על ידי הפלסטינים, זאת על רקע החלטותיו האחרונות של טראמפ בנוגע להעברת השגרירות האמריקאית לירושלים וההכרה בעיר כבירת ישראל.



אבו מאזן וגרינבלט. ברשות לא רוצים את ארה"ב כמתווכת. צילום: פלאש 90
אבו מאזן וגרינבלט. ברשות לא רוצים את ארה"ב כמתווכת. צילום: פלאש 90



בחודש דצמבר דחו ברשות הפלסטינית את התיווך האמריקאי לשלום לאחר שטראמפ הודיע על המהלכים הצפויים בנושא הבירה. יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, קרא להטיל את הפיקוח על משא ומתן בין הצדדים על האו"ם, מהלך שישראל מתנגדת לו.



אתמול הפגינו אלף פלסטינים בחמישה מוקדים לאורך גדר המערכת ברצועת עזה, יידו אבנים לעבר כוחות צה"ל והבעירו צמיגים, זאת לאחר עימותים אלימים במיוחד שהתרחשו לפני כחמישה ימים, במהלכם נהרגו, על פי דיווחים פלסטינים, כ-60 בני אדם.