מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו יישא ביום שני נאום בו יחשוף את מדיניות הממשל להתמודדות עם איראן לאחר עזיבת הסכם הגרעין, כך דיווחה הערב (ראשון) רשת CNN. הנאום יהיה נאום מדיניות החוץ הראשון של פומפאו בתפקיד. הנאום ייערך בשעה 16:00 לפי שעון ישראל.
התוכנית, לפי בכירים בממשל, היא להרכיב קואליציה גלובלית על מנת ללחוץ על טהרן להיכנס למשא ומתן על "מבנה ביטחוני חדש" שיכלול מעבר לתוכנית הגרעין. "אנו זקוקים למסגרת שתייחס לטוטליות של איומי איראן", אמר לכתבים מייקל הוק, מנהל המדיניות של מחלקת המדינה האמריקאית לכתבים. "זה כולל טווח של דברים מסביב לתוכנית הגרעין - טילים, הפצת טכנולוגיית טילים, תמיכה בטרור, פעילות אלימה שמוסיפה דלק למלחמות האזרחים בסוריה ובתימן". 
 
מוקדם יותר, שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף אמר כי נסיגה אפשרית מוקדן של חברות אירופיות מאיראן סותרת. "עם פרישת אמריקה, הציפיות של איראן מהאיחוד האירופי עלו על מנת לשמר את הישגי ההסכם, ובמסגרת המצב הנוכחי, התמיכה הפוליטית האירופית להסכם אינה מספיקה", אמר זריף. "ההודעה על פרישה אפשרית של חברות אירופיות גדולות משיתוף פעולה עם איראן אינה עולה בקנה אחד עם התחייבות האיחוד האירופי ליישום הסכם הגרעין".

עלי חמינאי. צילום: רויטרס
עלי חמינאי. צילום: רויטרס

 
עלי אקבאר ולאייאטי, יועצו הבכיר של מנהיג איראן, אייתוללה עלי חמינאי, אמר כי הסתירות בדבריהם של בכירי האיחוד האירופי לגבי הסכם הגרעין מראות כי הם "דו פרצופיים". ולאייאטי אמר כי בעוד שבכירים מסוימים באיחוד טענו כי הם מחויבים להסכם, הגוש מסרב לתת ערבויות לאיראן ולעמוד נגד ארצות הברית, כך דיווח הערוץ האיראני Press TV.