התובע המיוחד רוברט מולר צפוי לסיים את הבדיקה של חלקה הראשון של פרשת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות, עד ה-1 בספטמבר, כך אמר רודי ג'וליאני, עורך דינו של הנשיא דונלד טראמפ.  על פי על פי הדיווח שפורסם הלילה (שני) בניו יורק טיימס, מדובר בחשדות לשיבוש הליכי חקירה מצידו של הנשיא עצמו. פרקליטו של טראמפ אמר עוד כי העיכובים בסיום החקירה עלולים להשפיע על תוצאות בחירות אמצע הקדנציה, הצפויות להתקיים בחודש נובמבר. ג'וליאני אמר בראיון כי מולר חשף לפני כשבועיים את פרק הזמן שהוא מעריך שתימשך החקירה, וכי התנהל משא ומתן בשאלה האם טראמפ עצמו ייחקר. ממשרדו של מולר סירבו להתייחס לדברים. 

הדברים שאמר ג'וליאני נועדו ככל הנראה כדי ללחוץ בפומבי על מולר. הוא התייחס לעובדה לפיה ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי, הכריז מספר ימים לפני הבחירות לנשיאות כי הוא פותח מחדש חקירה נגד הילארי קלינטון, בנושא השימוש שעשתה בשרת מיילים פרטי. גורמים דמורקטים מאשימים את קומי בכך שעצם פתיחתה המחודשת של הבדיקה, בתזמון המדובר, מנעה מקלינטון מלנצח במערכת הבחירות. "אתה לא רוצה לחזור על תקדים הבחירות משנת 2016, ולקבל דוחות מנוגדים שאי אפשר לדעת כיצד הם השפיעו על ההצבעה", הסביר הפרקליט.

משרד המשפטים בודק הטייה בחקירת הפרשה
 

עם זאת, מסירת דוחות למשרד המשפטים בפרשת ההתערבות לכאורה של הנשיא, לא תעיד על עצם סיום עבודתו של מולר. למעשה, מדובר רק בחלק קטן מתוך הדברים שהוא מונה בפועל כדי לבדוק, והוא צפוי לחקור את הדברים הקשורים למעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות. חקירות מן הסוג הזה, שבמהלכן נאסף, באופן דיסקרטי, מידע על מעצמות זרות וסוכנים שלהן, עשויות לקחת שנים, ולהוביל לבסוף לדין פלילי. 

בתוך כך, משרד המשפטים הורה הלילה לבדוק אם גורמים פוליטיים השפיעו על החקירה שמנהלים ב-FBI על פרשת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ב-2016, שזכתה לכינוי "רוסיה-גייט". הדרישה נמסרת מספר שעות אחרי שהנשיא עצמו דרש שמשרד המשפטים יבדוק האם החקירה היתה מוטית פוליטית בצורה כלשהי על ידי ארגון הביון.

דיווח: מולר אמר לפרקליטי טראמפ כי יפעל לפי תקנות האוסרות העמדה לדין של נשיא מכהן
 
כמו כן, בשבוע שעבר דווח ברשת CNN כי התובע המיוחד אמר לצוות המשפטי של הנשיא טראמפ כי הוא יפעל לפי תקנות משפטיות הקובעות כי אין להעמיד לדין נשיא מכהן. הרשת התבססה על דברים שאמר בראיון עורך דינו של הנשיא, רודי ג'וליאני. "כל מה שהם צריכים לעשות זה לכתוב דוח", אמר ג'וליאני, ראש עיריית ניו יורק לשעבר.
"הם לא יכולים להעמיד לדין. לפחות הם הודו בכך בפנינו לאחר מעט מאבק", הוסיף. CNN דיווחה כי צוותו של מולר התדיין האם לערער על תקנות משרד המשפטים האמריקאי שהיו בתוקף מאז תקופת הנשיא ניקסון, ושאושרו מחדש בתקופת הנשיא קלינטון, לפיהן אי אפשר להעמיד לדין נשיא מכהן.