הבישוף מייקל קרי עשה היסטוריה כשנודע כי הוא יהיה איש הדת האמריקאי הראשון שישתתף בטקס דתי של משפחת המלוכה הבריטית, אולם איש לא ציפה כי קרי, השחור הראשון שעומד בראש הכנסייה האפיסקופלית האמריקאית (השייכת לכנסייה האנגליקנית), יישא דרשה שתשאיר את חותמה על החתונה של הנסיך הארי ומייגן מרקל.



במשך כ־13 דקות דיבר קרי בהתלהבות על כוחה של האהבה, והוא תיבל את דבריו בציטוטים ממנהיג מאבק השחורים מרטין לותר קינג ומהברית החדשה, והוסיף תזכורות לתקופת העבדות. "שני אנשים התאהבו, וכולנו הגענו לחגוג עמם", אמר קרי לקהל הנוכחים. "אחי, אחותי, אלוהים אוהב אתכם", פנה הבישוף לזוג הטרי.



קרי, שמונה לנשיא הכנסייה לפני כשלוש שנים, ידוע בעמדותיו הבלתי שגרתיות בקרב אנשי דת. הוא הביע תמיכה בנישואים חד־מיניים וקרא לצדק לכל הגזעים: "אלוהים לא יצר אף אחד כדי שיהיה אזרח מדרג ב'", אמר בין היתר.





מוקדם יותר השנה, על רקע סערת MeToo#, הוא חתם על מכתב פתוח שקרא לסיים את "הסקסיזם השיטתי, את שנאת הנשים והניצול לרעה של עוצמה שפשטה בכנסייה, כי הם משחיתים את התרבות שלנו, את המוסדות ואת הממשלות".



הדרשה של קרי בחתונה הייתה האירוע המצויץ ביותר בטוויטר. רבים העלו צילומים של האורחים, ובהם נראו בני המשפח המומים או מבליעים את צחוקם. מפורסמים רבים תמכו בנאומו הבלתי שגרתי של הבישוף. "הכומר קרי כמעט גרם לי להאמין באלוהים", צייץ מנהיג הלייבור לשעבר, אד מיליבנד, בן למשפחה יהודית שמגדיר עצמו אתאיסט. "הבישוף קרי מעניק לי חיים", הוסיפה הדוגמנית נעמי קמפבל.