הרבה מאוד זמן שהמתיחות בין איראן לישראל עומדת על סף מלחמה, כשרק בחודשים האחרונים נבחן גבול הצפון מספר פעמים, כשבכל פעם נדמה כי האיראנים בוחנים את יכולות התגובה של צה"ל. אבל יחד עם המלחמה הזאת, מה שכרגע מעניין את העולם יותר הוא ההודעה על נסיגת ארצות הברית מהסכם הגרעין, ובעיקר - הסנקציות שיחודשו על המדינה, שצפויה לחזור לכלכלת שפל, אותה חוותה עד להסכם.



על מנת להבין את המצב האמיתי באיראן, שוחחו ב"כאן ב'" עם ברהאם, אזרח איראני, אשר התחבר דרך שיחת וואטסאפ אל ישראל, ודיבר בצורה חופשית על המצב במדינה. מבחינת ברהאם (שם בדוי), המצב הכלכלי הרעוע, והמסר של ראשי מדינתו, לא עומדים בקנה אחד עם התחושות של העם, שבעיקר מחפש דרך להתקיים בכבוד.



ברהאם שוחח בתיווכו של רני עמרני, מפעיל תחנת רדיו בפרסית, שסיפר על המצב ואמר: "ההודעה של ארצות הברית השפיעה מאוד על המצב הכלכלי, וזה ימשיך להשפיע. מאתמול, האולטימטום של ארה"ב גרם לכך שאי אפשר להשיג מטבע חוץ באיראן, אי אפשר, ויותר מכך, אסור עכשיו בחוק למכור מטבע חוץ בשוק השחור, כדי שמחיר הדולר לא יעלה. אי אפשר למצוא גם ב-10 אלפים טומאן. מי שסוחר במטבע, העונש שלו עשוי להיות קשוח יותר משל מסחר בסמים"

איך נראים החיים ביומיום
"הוא עוסק בבניין, ועכשיו השוק רדום, בעיקר כי הבנקים לא נותנים הלוואות, וזה עוד מייקר ומעלה את יוקר המחיה במדינה". כשנשאל האם הוא לא חושש מהשיחה שמקיימים עמו, הוסיף: "יש בי פחד, בטח שיש, אומנם זה אינטרנט, אבל אם יעלו עליי אז יאשימו אותי בריגול לישראל, אבל אני עושה את זה. אני מודה לכל היהודים, האיראנים ובכלל. פנינו לשלום, ואנחנו לא רוצים שום מלחמה עם היהודים בעולם".
לאחר מכן, נותקה השיחה, ועמרני סיפר על הרשמים שהוא מקבל מאיראן בזמן האחרון, לפיו האוכלוסייה מתחילה לאבד את סבלנותה: "אנשים באיראן במצב מאוד מאוד חם, העם נשלט בכוח, והוא לא בעד האינטרסים של המשטר. השיחה האחרונה שלי עם איראני אחר היתה היום בבוקר, ושאלתי אותו מה קורה בשטח, כי היו מהומות בדרום איראן, והשתיקו את המהומות בכוח. המצב כל כך חם, שאני לא רואה את השלטון נשאר בשלטון עוד שנה. הסנקציות הנוספות של ארצות הברית מבעירות יותר את השטח, וזה יכול להפוך את המצב".