נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ העריך היום (שלישי) כי שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און "רציני" בכוונתו להתפרק מתוכנית הגרעין, אולם לא שלל את האפשרות שהפסגה המתוכננת בין השניים תידחה למועד מאוחר יותר לנוכח המחלוקות של הימים האחרונים. טראמפ אירח בבית הלבן את נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'יאה-אין, שעדכן את הנשיא האמריקאי על פגישתו עם קים בסוף החודש שעבר ועל ההכנות לקראת הפסגה ההיסטורית בין טראמפ לבין קים ב-12 ביוני בסינגפור.

לפני תחילת הפגישה הסגורה, אמר טראמפ לעיתונאים כי הוא מאמין שקים "רציני" ומתכוון להתפרק מתוכנית הגרעין. עם זאת, הנשיא הוסיף כי "בקרוב נדע" אם המפגש עם קים אכן יתקיים במועד המתוכנן או שהוא יתרחש "מאוחר יותר". זאת לאחר שבשבוע האחרון איימו בפיונגיאנג לעצור את ההכנות בשל כעסם על תמרון אווירי משותף של ארצות הברית וקוריאה הדרומית, ובשל הדרישה האמריקאית להתפרקות מוחלטת מכלי הנשק הגרעיניים באופן חד צדדי. 

 


כזכור, בעקבות תרגיל משותף של צבאות קוריאה הדרומית, יפן וארצות הברית, הודיעה פיונגיאנג כי לא תסכים להתפרק מנשקה הגרעיני, ואף איימה לבטל את הפגישה המתוכננת עם טראמפ. היום התבטא סגן הנשיא מייק פנס כי הוא מאמין שהצדדים ייפגשו למרות הקשיים, והבהיר כי ארה"ב לא תקל על הסנקציות המוטלות על קוריאה הצפונית ללא פירוז גרעיני. "זו תהיה טעות גדולה מצד קים ג'ונג און לחשוב שהוא יכול לשחק בדונלד טראמפ", אמר פנס בראיון לפוקס ניוז. כאשר נשאל אם טראמפ עדיין מוכן לוותר על הפסגה המתוכננת להיערך ב-12 ביוני בסינגפור, השיב: "אין שום ספק". 



מון ג'יאה אין ודונלד טראמפ. צילום: רויטרס
מון ג'יאה אין ודונלד טראמפ. צילום: רויטרס