רמטכ"ל צבא איראן, גנרל מוחמד חוסיין בקארי אמר כי מנהיגי ארצות הברית הם "אכזריים ובוגדניים" וכי טהרן לא תיכנע ללחץ להגביל את פעילותה הצבאית. "הצבא האיראני, תודה לאל, מוכן יותר מתמיד ולא יחכה לרשות או אישור מאף מעצמה על מנת לפתח יכולות הגנתיות", אמר בקארי, כך דיווחה היום (רביעי) סוכנות הידיעות אירנ"א. הוא כינה את מנהיגי ארצות הברית "בוגדניים, אכזריים, פושעים, מבודדים, כועסים, מושחתים, ומקבלים תשלום מהמשטר הציוני".

בתוך כך, בראיון לעיתון הירדני "אל-ע'ד", אמר השגריר האיראני בירדן מוג'תבא פרדוסי בור כי בעוד שבתחומים מסוימים ישנם חילוקי-דעות בין שתי המדינות, הרי שבסוגיות האזוריות והבינלאומיות המרכזיות שוררת "תמימות דעים כמעט מוחלטת בין איראן לירדן". הוא ציין כדוגמה לכך את הסכמת שתי המדינות על חשיבות התמיכה בפלסטינים וההגנה על ירושלים מפני ישראל והמדיניות האמריקאית שבאה לידי ביטוי בהעברת השגרירות. 

טיל פאתח איראני. צילום: סוכנות פארס
טיל פאתח איראני. צילום: סוכנות פארס
הוא התייחס גם לשאלת הנוכחות האיראנית בסוריה בכלל, וחזר על העמדה האיראנית הרשמית כי בהתאם לבקשת ממשלת סוריה מסייעת איראן לצבא סוריה להילחם בטרור ולהשיב את היציבות למדינה. איראן, הוסיף, "לא תישאר שם [בסוריה] לאחר סיום המשימה הזו, וכאשר תבקש מאתנו ממשלת סוריה לעזוב, נעזוב". 
 

השגריר בור התייחס גם לסוגיית הפרישה האמריקאית מהסכם הגרעין ודרישותיו החדשות של הממשל מאיראן. הדבר אליו מתכוון הממשל האמריקני לאמיתו של דבר כשהוא קורא להפסקת מעורבותה של איראן בעניינים אזוריים, הוא הסוגיה הפלסטינית וסירובה להכיר בישראל, ולא שום דבר אחר. הוא חזר על העמדה שביטאו לאחרונה כמה פעמים שר החוץ זריף והנשיא רוחאני, כי איראן מחויבת להסכם ודורשת מהמעצמות האירופיות ערובות לשמירה על האינטרסים האיראניים.

"אני מאמין כי האירופים מייחסים להסכם הגרעין חשיבות ביטחונית עליונה בשמירה על היציבות האזורית והעולמית", אמר. בור הבהיר כי אם לא תקבל ערובות כאלו, "תהיה איראן רשאית להיפטר ממחויבותה להסכם ותשוב למצב הקודם". במצב זה, הוסיף, תעמוד בפניה האפשרות לפרוש מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ומהאמנה למניעת הפצת נשק גרעיני.