לאחר שהסוגיה האיראנית בשטח סוריה עלתה על השולחן לאחר דבריו של נתניהו ולאחר מכן דרך דרישותיה של ארצות הברית מהרפובליקה האסלאמית, הגיעה התגובה של שתי המדינות, שבאופן לא מפתיע, תומכות בהישארות הכוחות במדינה על מנת להחזיר את "השלום והשלווה" לאזרחי סוריה. את המסר העבירו קודם כל האיראנים, ולאחר מכן הגיעה התגובה של סגן שר החוץ הסורי, פייסל אל מקדאד. 



מקדאד סיפר בריאיון לרשת "אלמיאדין" כי "ממשלת סוריה קראה לבעלות בריתה שיגיעו ויעזרו לנו להילחם בטרור. בין הכוחות האלה נמצאים כוחות רוסיים ואיראניים, מומחים ואחים איראניים וכמובן שגם כוחות של חזבאללה, ועוד כוחות שהגיעו בתיאום מלא עם המדינה הסורית במלחמה בטרור. נסיגת איראן מסוריה אינה כפופה לדיון משום שהיא כאן כדי לעזור ולהגן על הריבונות הסורית, לכן הנושא הזה לא נמצא על השולחן, ולא אמור לעלות כלל לדיון.

לאחר מכן התייחס לפרסומים לפיהן רוסיה תדרוש שכל הכוחות הזרים ייצאו בסופו של דבר מהמדינה ואמר: "אני לא חושב שהרוסים מתכוונים לכוחות או צבאות שנכנסו לסוריה באופן לגיטימי עם הסכמת הממשלה. סמכות השיפוט הבלעדית הזו שייכת לסוריה. הכוחות שנכנסו לסוריה ללא ידיעת הממשלה הסורית הם כוחות שייצאו ממנה, כיוון שהם תומכים ישירות בטרור בסוריה". מקדאד גם התייחס במהלך הזמן למתיחות הרבה עם טורקיה, ואף ניסה לשלוח גם מסר של פיוס לטורקיה, אך ציין כי הנשיא רג'יפ טאיפ ארדואן הרס את היחסים בין המדינות.

וכמובן, לקראת הסיום, התייחס גם לישראל כשאמר: "על ישראל להפסיק את התמיכה במחבלים בסוריה ולסלק את הכוחות שלהם מאדמתנו. מקדאד אף הוסיף בביטחון כי כל סנטימטר יחזור לשליטתה של המדינה הסורית, והדגיש כי "זוהי החלטתנו והחלטת חברינו, הלגיטימיות הבינלאומית וגם האו"ם לצידנו. כעת אנחנו שולטים ברוב חלקי המדינה, ואנחנו רוצים להגיע להסדר ללא שפיכות דמים, אך אם ארגוני הטרור יעמדו בפני עימות, לא תהיה שום אפשרות אחרת".

לסיום, האשים מקדאד את האמריקאים בהפצצת בארות נפט, על מנת לגרום להפסד לסוריה וטען גם כי ישנן 18 עדויות לכך שסוריה לא השתמשה בנשק כימי וכי "האירוע היה מייצג".

"ארה"ב בוגדנית"

מוקדם יותר אמר רמטכ"ל צבא איראן, גנרל מוחמד חוסיין בקארי כי מנהיגי ארצות הברית הם "אכזריים ובוגדניים" וכי טהרן לא תיכנע "הצבא האיראני, תודה לאל, מוכן יותר מתמיד ולא יחכה לרשות או אישור מאף מעצמה על מנת לפתח יכולות הגנתיות", אמר בקארי, כך דיווחה היום (רביעי) סוכנות הידיעות אירנ"א. הוא כינה את מנהיגי ארצות הברית "בוגדניים, אכזריים, פושעים, מבודדים, כועסים, מושחתים, ומקבלים תשלום מהמשטר הציוני".
 
בתוך כך, בראיון לעיתון הירדני "אל-ע'ד", אמר השגריר האיראני בירדן מוג'תבא פרדוסי בור כי בעוד שבתחומים מסוימים ישנם חילוקי-דעות בין שתי המדינות, הרי שבסוגיות האזוריות והבינלאומיות המרכזיות שוררת "תמימות דעים כמעט מוחלטת בין איראן לירדן". הוא ציין כדוגמה לכך את הסכמת שתי המדינות על חשיבות התמיכה בפלסטינים וההגנה על ירושלים מפני ישראל והמדיניות האמריקאית שבאה לידי ביטוי בהעברת השגרירות. 
 
בהתייחסותו לסוגיית המלחמה בסוריה הכחיש בור את ההאשמות המופנות כלפי איראן, לפיהן היא פועלת צבאית באמצעות מיליציות הנתונות למרותה ב"אזור  אי-ההסלמה" בדרום סוריה הגובל בירדן. איראן, הזכיר, תמכה מן היום הראשון בהסכם האמריקני-רוסי-ירדני שיצר את אזור אי-ההסלמה והחזיקה בעמדה כי צבא סוריה הוא שצריך לשלוט באזור, ללא נוכחות של שום כוח אחר. השגריר האיראני הכחיש כל מעורבות איראנית בהשתלטות המחודשת של המשטר הסורי על מרחב דמשק בחודשים האחרונים, וטען כי מבצעים אלו נעשו בידי צבא סוריה בתמיכה רוסית בלבד. 
 
בדומה לכך הוא הבהיר כי אם ייכשלו הניסיונות להשיב את ריבונות המשטר הסורי באזור הגבול עם ירדן באמצעות הסכמי שביתת-נשק ופינויים של מורדים לאזור אדליב שבצפון ולאזורים אחרים  - פרקטיקה שננקטה באופן נרחב בחודשים האחרונים ושרבים רואים בה מדיניות מכוונת מצד המשטר לשינוי דמוגרפי במדינה - יפתח הצבא הסורי ב"מצבע צבאי לטיהור הדרום". גם במבצע זה, הבהיר, לא יהיה לאיראן כל חלק.