פורסמו יעדי ביקורו של הנסיך הבריטי וויליאם שיגיע בחודש יוני הקרוב לישראל, ירדן ולרשות הפלסטינית. את חמשת ימי סיורו באזור יחל הנסיך בעמאן בירת ירדן ב-24 ביוני, ויסיימו בירושלים. הנסיך יהיה בן המלוכה הראשון שמבקר בישראל וברשות הפלסטינית במסגרת ביקור רשמי. 
בהודעה שפרסם ארמון קנזינגטון, צוין כי יבקר גם ברמאללה שבשטחי הרשות הפלסטינית ובתל אביב. הארמון לא ציין פרטים נוספים לגבי האישים איתם ייפגש הדוכס מקיימבריג'.
באוקטובר 2016 ביקר בישראל הנסיך צ'ארלס, יורש העצר ואביו של וויליאם, לרגל הלווייתו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס. הוא אף ביקר בהר הזיתים, שם קבורה סבתו ואמו של הנסיך פיליפ.

הנסיך וויליאם, שתוארו הרשמי הוא הדוכס מקיימברידג', הוא בנם של הנסיך צ'ארלס והנסיכה דיאנה, שנהרגה ב-1997 בתאונת דרכים, ואחיו הגדול של הנסיך הארי. לוויליאם ולאשתו, קייט מידלטון, יש שלושה ילדים - ג'ורג' בן הארבע ושרלוט בת השנתיים ולואי בן החודש. על פי סקר שפורסם בסאן הבריטי, רוב הבריטים מעוניינים שהנסיך ויליאם בן ה-35, יהיה השליט הבא של הממלכה המאוחדת. 51% תומכים בכך שנכדה של המלכה אליזבת יירש אותה בתפקידה, לעומת 22% בלבד התומכים באביו צ'ארלס.