האם הפסגה בין קוריאה הצפונית וארצות הברית תיערך כמתוכנן? לאחר שהכריז לפני יומיים על ביטול, הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ משנה כיוון וכתב הלילה בחשבון הטוויטר שלו כי ישנם מגעים לחידוש הפסגה. "אנחנו מקיימים שיחות מאוד פרודוקטיביות עם קוריאה הצפונית לגבי חידוש הוועידה, ואם זה יקרה, זה ככל הנראה יהיה בסינגפור ב-12 ביוני", ציין טראמפ והוסיף כי "אם זה יהיה הכרחי, נאריך את הוועידה מעבר לתאריך זה". 



אתמול ענה טראמפ לשאלות עיתונאים בנוגע לקיום הפסגה, ולא פסל זאת. "נראה מה יהיה", אמר הנשיא, והוסיף כי הקשרים בין הממשל בבית הלבן לפיוניאנג נמשכים. 



כזכור, טראמפ הודיע שלשום כי הוא מבטל את הפסגה המתוכננת עם קים ג'ונג־און, ושלח מסר מאיים: "כלי הנשק הגרעיניים שלנו מסיביים וחזקים יותר", זמן קצר אחרי שפיונגיאנג הודיעה שהרסה את אתר הניסויים הגרעיניים בנוכחות עיתונאים זרים. טראמפ הוסיף ואמר: "אנו ערוכים יותר מתמיד להתמודד עם כל איום מקוריאה הצפונית".



במכתב ששלח טראמפ לקים, הוא הודה למנהיג הצפון קוריאני על "הזמן, הסבלנות והמאמץ" שהקדיש לצורך תכנון הפסגה ההיסטורית שהייתה אמורה להתקיים בסינגפור ב־12 ביוני, וציין "גם אני ציפיתי להיות איתך שם". "בהתבסס על הכעס האדיר והעוינות המופגנת שהצגת בהצהרות האחרונות שלך, אני חש שזה לא ראוי, בשלב הזה, לקיים את הפגישה הזו שתוכננה זמן רב", המשיך טראמפ. "על כן, המכתב הזה נועד להעיד שהפסגה בסינגפור, לטובת שני הצדדים, לא תתקיים".



עם זאת, טראמפ הביע את הערכתו על שחרור שלושת העצורים בעלי האזרחות האמריקאית מוקדם יותר החודש, וציין: "אם תשנה את דעתך לגבי הפסגה החשובה הזו, אל תהסס להתקשר אלי או לכתוב". "העולם, וקוריאה הצפונית במיוחד, איבדו הזדמנות גדולה לשלום בר־קיימא ולשגשוג אדיר ולעושר", סיכם טראמפ.



ההודעה הדרמטית על המפגש ההיסטורי בין נשיא אמריקאי מכהן לבין מנהיג קוריאה הצפונית הגיעה בתחילת מרץ, על רקע ההתחממות ביחסים בין פיונגיאנג וסיאול. עם זאת, לאחרונה החריפו הצפון קוריאנים את הטון כלפי ארה"ב, על רקע תרגיל צבאי משותף של האמריקאים והדרום קוריאנים ולנוכח דרישת הבית הלבן שקוריאה הצפונית תחדל לחלוטין מתוכנית הגרעין שלה, תוך השוואה למהלך של גניזת תוכנית הגרעין של לוב לפני כ־15 שנים.



ההחלטה לבטל את הפגישה התקבלה שעות ספורות אחרי שנודע כי הצפון קוריאנים פוצצו את אתר הניסויים הגרעיניים פונגי־ריי בצפון המדינה, בנוכחות כ־20 עיתונאים זרים, בהם כתבים של CNN ורשת סקיי.