דמותו של הגיבור נחשפת: כיממה לאחר אירוע הירי בבית ספר בעיר נובלסוויל שבאינדיאנה, במהלכו פתח אחד התלמידים באש בתוך אחת הכיתות, נודע היום (שבת) כי המורה ג'ייסון סימן בן ה-29 הוא זה שהצליח לנטרל אותו, והציל את חבריו לכיתה. "אם לא הוא, רבים היו יכולים להיפגע", אמר אחד מהנערים שנכחו במוסד החינוכי במהלך התקרית, והוסיף: "היינו יכולים להיהרג. משהו רע היה יכול לקרות לנו".



סימן ואחת מתלמידותיו, ששמה לא פורסם, נפגעו מהירי ופונו לבתי חולים בעיר. בעוד שהמורה פונה במצב בינוני, מצבה של הצעירה הוגדר קריטי, כך לפי משרד השריף של מחוז המילטון.



במהלך האירוע החשוד בירי נכנס לכיתה והחל לירות לכל עבר. "בשלב זה סימן התחיל לרוץ אליו", סיפר תלמיד לאחד הכתבים האמריקאים: "הוא הצמיד אותו לקרקע וכולנו הסתתרנו מאחורי השולחנות שלנו. סימן צעק 'תתקשרו למשטרה' ודרש מאיתנו להתפנות מהכיתה כמה שיותר מהר".




בהצהרה שמסר המורה, שמלמד את כיתות ז' בבית הספר, הוא הודה לתלמידיו. "חשוב לי שכולם ידעו שנפגעתי, אבל מצבי נהדר. אני מודה לכל התלמידים על התמיכה, אתם הסיבה שאני מורה".

אמו של סימן, קריסטי ג'יי האבלי סימן, כתבה בחשבון הפייסבוק שלה כי "ג'ייסון עבר ניתוח מוצלח לאחר שנורה שלוש פעמים. כדור אחד פגע בבטנו, אחר בירך ואחד נוסף בזרועו. אני מבקשת להתפלל למען התלמידה שנורתה אף היא".

דודתו של המורה, ברנדה הבלי-סושקה, אמרה ל-CNN כי אף אחד במשפחתו לא היה מופתע ממעשיו. "זה בדיוק מה שהוא עושה, הוא ילד נהדר וטוב. בעצם, הוא כבר לא ילד יותר".

"זה לא מציאותי", היא הוסיפה. "קראנו על אירועים כאלה ונדמה לי שהם קורים כל יום עכשיו, אבל אף פעם אתה לא חושב שזה יקרה כל כך קרוב לבית שלך. אני חסרת מילים".