שיתוף פעולה עם ישראל, או תעמולה של אסד? טלאל נאג'י, סגן המזכיר הכללי של ארגון החזית העממית - המפקדה הכללית, ארגון טרור פלסטיני המזוהה עם משטר אסד בדמשק, האשים היום (שבת) את המורדים הסורים בשיתוף פעולה עם ישראל במהלך ראיון ברשת אלמיאדין של חיזבאללה. על פי נאג'י, לאחר שכוחות אסד כבשו מחדש את מחנה הפליטים הפלסטיני ירמוכ בסוריה מידי מורדים המזוהים עם ג'בהת אל נוסרה ודאעש, התגלה כי המורדים חפרו קברים ישנים במחנה הפליטים במטרה לאתר את גופותיהם של שלושת נופלי קרב סולטן יעקוב, זכריה באומל, יהודה כץ וצבי פלדמן.

באומל, כץ ופלדמן נפלו בקרב סולטן יעקוב, שהתרחש בתחילת מלחמת לבנון הראשונה, בין כוחות ישראלים לכוחות סורים, וגופותיהם נשארו בידי הלוחמים הסורים. במהלך הקרב, כוחות שריון ישראלים וסורים נפגשו סמוך כפר סולטן יעקוב, מעט לפני כניסת הפסקת האש בין ישראל לסוריה, כשישראל ניסתה לתפוס נקודת אחיזה בכביש ביירות דמשק לפני מועד זה. 



קרב סולטן יעקוב, צילום: מנחם בנטוב
קרב סולטן יעקוב, צילום: מנחם בנטוב



לפני פריצת הקרב, נפתחה אש הדדית בין טנקים של חטיבה 943 לגדוד 362, וכתוצאה מהאש חמישה חיילים נהרגו. לאחר מכן, עם התקדמות כוחות השריון מזרחה הם נקלעו למתחם סורי גדול ובעת ניסיונות הנסיגה של הכוחות הישראלים, תחת אש סורית הכוללת טילי נ.ט. אש תותחים וטנקים, נהרגו עוד 15 חיילים, נפצעו 30 נוספים, שני שיריונאים, חזי שי ואריאל ליברמן נפלו בשבי, וגופותיהם של באומל, כץ, פלדמן וזוהר ליפשיץ נשארו בידי הסורים. שי, ליברמן וגופתו של ליפשיץ הושבו לישראל בעסקאות חילופי שבויים, אך גופותיהם של באומל, כץ ופלדמן לא הושבו לישראל ולא ידוע על מיקומן.



זאת לא הפעם הראשונה שתומכי אסד מאשימים את המורדים בסוריה בקבלת תמיכה מישראל, כחלק מהניסיון לפגוע בשמם. בין השאר פורסמו בעבר תמונות של מורדים סורים כאשר עליהם ציוד כמו תרופות ותחבושות עם כיתוב עברי, ובעבר הוול סטריט ג'ורנל אף פרסם ראיון עם מורדים סורים שהודו בקיום קשרים עם ישראל.




מחנה הפליטים ירמוק. צילום: רויטרס
מחנה הפליטים ירמוק. צילום: רויטרס