נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר הלילה (ראשון) כי הוא עדיין מצפה לפסגה עם מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און בסינגפור והוסיף כי השיחות מתקדמות היטב. "אנחנו מתקדמים טוב מאוד מבחינת הפסגה עם קוריאה הצפונית", אמר בדברים שנשא בבית הלבן, "זה מסתדר יפה מאוד אז אנחנו עדיין מצפים ל-12 ביוני בסינגפור, זה לא השתנה, נראה מה יקרה".

אמש פרסמה סוכנות הידיעות הממשלתית של קוריאה הצפונית כי במהלך הפגישה בין נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'יאה אין, לבין מנהיג המדינה קים ג'ונג און, הביע האחרון את רצונו המחודש לקיים פגישה עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ב-12 ביוני, למרות מכתב הביטול ששלח הנשיא האמריקאי.  עוד דווח כי בדיונים בין השניים סוכם על שיחות בדרג גבוה בין הצדדים ב-1 ביוני.



מנהיגי שתי הקוריאות קיימו אתמול פגישה מפתיעה בניסיון לקדם את המפגש ההיסטורי בין נשיא ארה"ב למנהיג קוריאה הצפונית, אחרי שטראמפ הודיע כבר ביום שישי כי עדיין קיימת אפשרות שהם ייפגשו ב־12 ביוני כמתוכנן. ארמון הנשיאות בסיאול דיווח כי מון ג'יאה־אין וקים ג'ונג־און נועדו במשך כשעתיים באזור הצפוני של הגבול המפורז, בדיוק חודש לאחר פגישתם הראשונה בצד הדרומי. "שני המנהיגים החליפו דעות כנות לגבי יישום ההצהרה של 27 באפריל ופתיחה מוצלחת של פסגת הצפון וארה"ב", נאמר בהודעה.


המפגש בגבול היה רגע שיא בסוף שבוע דרמטי, לאחר הודעתו של טראמפ ביום חמישי כי החליט לבטל את הפגישה עם קים ב־12 ביוני בשל ה"עוינות" מצד פיונגיאנג. ביום שישי בבוקר התייחסו הצפון קוריאנים לראשונה להחלטה האמריקאית והביעו את רצונם בהמשך ההידברות. "אנחנו מביעים את נכונותנו לקיים מפגש פנים אל פנים עם ארה"ב ולפתור סוגיות בכל זמן ובכל פורמט", אמר סגן שר החוץ קים קאי־גוואן בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הרשמית.

הבכיר הוסיף כי הביטול מעיד שיש עדיין עוינות רבה בין הצדדים ולכן יש חשיבות לפגישת המנהיגים. "ההחלטה האמריקאית החד־צדדית לבטל את השיחות גרמה לנו לשקול מחדש אם כל המאמצים והמסלול שעשינו אכן היו נכונים", אמר. "המחויבות שלנו לעשות את הטוב ביותר מצדנו למען השלום והיציבות בעולם ובחצי האי הקוריאני נותרה ללא שינוי, ואנחנו פתוחים לתת זמן והזדמנות לארה"ב".

הדברים זכו לאוזן קשבת מצדו של טראמפ, שכתב בחשבון הטוויטר: "חדשות טובות מאוד לקבל את ההצהרה החמה והחיובית מקוריאה הצפונית. אנחנו נראה בקרוב לאן זה יוביל, בתקווה לשגשוג ארוך ומתמשך ולשלום. רק הזמן (והכישרון) יגידו!". בציוץ מאוחר יותר הוסיף: "יש לנו שיחות מועילות ביותר עם קוריאה הצפונית לגבי החזרת הפסגה. אם זה יקרה, היא כנראה תישאר בסינגפור ב־12 ביוני, ואם יהיה צורך היא תוארך מעבר לאותו תאריך". כשעיתונאים שאלו אותו אם הצפון קוריאנים משחקים, השיב הנשיא כי "כולם משחקים".

גם מזכיר ההגנה ג'יימס מאטיס ציין כי הדיפלומטים מנסים לגשר על חילוקי הדעות כדי להסכים על הפגישה והוסיף: "מדובר בקח ותן רגיל בניסיון לחבר מפגשי פסגה גדולים ואת העניינים מסביב". ממשרד החוץ בסיאול נמסר כי מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו שוחח עם עמיתתו הדרום קוריאנית קאנג קיונג־וואה ואמר לה כי ארצו ממשיכה להיות מחויבת לקיום דיאלוג עם פיונגיאנג.

ביום שישי בבוקר, לפני האווירה החיובית המחודשת, כינס נשיא הדרום את יועציו הבכירים לדיון בהתפתחויות הדרמטיות והתמונות הראו את חוסר שביעות רצונם של הדרום קוריאנים ואת חששם מהסלמה. מון הביע צער על ההחלטה של טראמפ, אך ציין כי הוא מוכן להמשיך בשיחות עם הצפון ובניסיונות לשכנע את האמריקאים לדבר עם פיונגיאנג, תוך המשך הלחץ על הצפון. "פירוז חצי האי וביסוס של שלום קבוע הם משימות היסטוריות שאי אפשר לנטוש או לדחות", אמר.