האם מייגן מרקל, או בשמה החדש, הוד מעלתה הדוכסית מסאסקס היא ה"דיאנה החדשה"? זו השאלה שמעסיקה את העיתונות בהודו לאחר שזו האחרונה מצאה אתמול תמונה של מרקל מכנס צדקה למען נשים שאורגן על ידי קרן "מיינה מיילה" והתקיים במומבאי בינואר 2017. התמונה של הדוכסית לבושה בסארי ועונדת בינדי על מצחה הזכירה להודים את ביקורה של ליידי די בהודו בשנת 1992, זמן קצר לפני שנפרדה מהנסיך צ'ארלס, כשגם על מצחה התנוסס הסמל ההודי המובהק.



בעת ביקורה של מרקל בהודו לפני כשנה וחצי השתתפה הוד מעלתה בכנס קרן הצדקה כאמור, ולא נראה כי התואר החדש וכל המחויבויות הכרוכות בו ימנעו ממנה להמשיך ולפעול למען הקרן. מרקל הוכיחה כי היא מחויבת לקרן ולפעילותה, לאחר שהזמינה ארבע נשים מהאחראיות על תפעולה של הקרן, כולל המייסדת שלה, סוהאני ג'לוטה, לחתונתה עם הנסיך הארי. נוסף על כך, במהלך קבלת הפנים החגיגית שהתקיימה לאחר החתונה, הבטיחה הנשואה הטרייה לאורחותיה כי תפנה זמן אותו תקדיש לפעילות בקרן. ואם זה לא מספיק אז הקרן, המספקת מוצרים סניטריים והייגיניים לנשים בהודו, הינה אחד משבעת ארגוני הצדקה שהזוג המלכותי שוקל לתרום להם.  



הנסיכה דיאנה. צילום: הדיילי מייל
הנסיכה דיאנה. צילום: הדיילי מייל


למרות שעבר רק שבוע מאז נשא כל העולם את עיניו לעבר הממלכה המאוחדת וצפה בחתונה בין הג'ינג'י הבריטי הכריזמטי והשובב לבין מרקל האמריקאית הענוגה, נראה כי כולם רוצים לגעת ולהידבק במעט אבק כוכבים, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר באבק מלכותי. אחרי שהבריטים שלטו בהודו במשך כל כך הרבה שנים, אין ספק שמגיע להודו לקבל קצת יחסי ציבור וזוהר.