קבוצה של נציגי הממשל האמריקאי הגיעה היום (ראשון) לקוריאה הצפונית לפגישת הכנה לקרת פסקת מנהיגי שתי המדינות, דונלד טראמפ וקים ג'ונג און, כך מדווח הוושינגטון פוסט. על פי הדיווח, שמבוסס על ציטוט מפי אדם המעורה בנושא, שגריר ארה"ב לשעבר בסיאול, סונג קים, הוקפץ לפגישה מתפקידו הנוכחי כשגריר בפיליפינים. 



כזכור, הנשיא טראמפ הודיע על ביטול הפגישה עם קים בעקבות האמירות החריפות של פיונגיאנג נגד סגן הנשיא מייק פנס, אולם הלילה אמר כי הוא עדיין מצפה לפסגה עם מנהיג קוריאה הצפונית בסינגפור והוסיף כי השיחות מתקדמות היטב. "אנחנו מתקדמים טוב מאוד מבחינת הפסגה עם קוריאה הצפונית", אמר בדברים שנשא בבית הלבן, "זה מסתדר יפה מאוד אז אנחנו עדיין מצפים ל-12 ביוני בסינגפור, זה לא השתנה, נראה מה יקרה".

אמש פרסמה סוכנות הידיעות הממשלתית של קוריאה הצפונית כי במהלך הפגישה בין נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'יאה אין, לבין מנהיג המדינה קים ג'ונג און, הביע האחרון את רצונו המחודש לקיים פגישה עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ב-12 ביוני, למרות מכתב הביטול ששלח הנשיא האמריקאי.  עוד דווח כי בדיונים בין השניים סוכם על שיחות בדרג גבוה בין הצדדים ב-1 ביוני.

מנהיגי שתי הקוריאות קיימו אתמול פגישה מפתיעה בניסיון לקדם את המפגש ההיסטורי בין נשיא ארה"ב למנהיג קוריאה הצפונית, אחרי שטראמפ הודיע כבר ביום שישי כי עדיין קיימת אפשרות שהם ייפגשו ב־12 ביוני כמתוכנן. ארמון הנשיאות בסיאול דיווח כי מון ג'יאה־אין וקים ג'ונג־און נועדו במשך כשעתיים באזור הצפוני של הגבול המפורז, בדיוק חודש לאחר פגישתם הראשונה בצד הדרומי. "שני המנהיגים החליפו דעות כנות לגבי יישום ההצהרה של 27 באפריל ופתיחה מוצלחת של פסגת הצפון וארה"ב", נאמר בהודעה.

המפגש בגבול היה רגע שיא בסוף שבוע דרמטי, לאחר הודעתו של טראמפ ביום חמישי כי החליט לבטל את הפגישה עם קים ב־12 ביוני בשל ה"עוינות" מצד פיונגיאנג. ביום שישי בבוקר התייחסו הצפון קוריאנים לראשונה להחלטה האמריקאית והביעו את רצונם בהמשך ההידברות. "אנחנו מביעים את נכונותנו לקיים מפגש פנים אל פנים עם ארה"ב ולפתור סוגיות בכל זמן ובכל פורמט", אמר סגן שר החוץ קים קאי־גוואן בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הרשמית.