המפיק ההוליוודי הארווי ויינשטיין הואשם על ידי חבר מושבעים בניו יורק באונס מדרגה ראשונה, שלישית ומעשים מגונים, כך מסר הלילה (חמישי) התובע הכללי של מנהטן. ויינשטיין הסגיר עצמו למשטרה בעיר ונעצר ביום שישי האחרון, זאת ברקע הטענות של יותר מ-70 נשים שהאשימו אתו בתקיפות מיניות. חקירות פליליות מתנהלות נגד המפיק גם בלונדון פריז ורומא. ויינשטיין ממשיך להכחיש את הטענות נגדו.

מפיק־העל לשעבר, שהיה אחד השמות החזקים בתעשיית הבידור האמריקאית, נלקח ביום שישי האחרון באזיקים לבית המשפט, שם שוחרר למעצר בית. על אף שויינשטיין חייך פעמים רבות במהלך היום הקשה, קורבנותיו לא הסתירו את שביעות רצונן מההתפתחויות.
 
בהתאם להבטחתו מיום חמישי, התייצב ויינשטיין בן ה-65 ביום שישי בבוקר בתחנת המשטרה של מחוז 1 בטרייבקה שבניו יורק. זו הייתה הפעם הראשונה שהגיע לעיר מאז נחשפו ההאשמות נגדו באוקטובר שעבר. ויינסטיין, שחייך קלות לנוכח הסיטואציה, יצא ממכונית שחורה ומתחת לזרועו היו שלושה ספרים - אחד על במאי הקולנוע והתיאטרון הנודע איליה קאזאן, השני על המחזות של רודג'רס והמרשטיין בברודוויי והשלישי ככל הנראה יומן אישי שהוא כותב, בעוד בלשים של המדור המיוחד לפשעי מין ליוו אותו פנימה.
 
כשעה מאוחר יותר, אחרי שהסתיים תהליך מעצרו, יצא המפיק מהתחנה כשידיו אזוקות ושני הבלשים אוחזים בידיו. למרות הרגע המביך, זה לא הפריע לו לחייך מול קהל הצלמים והעיתונאים. הוא נלקח לבית המשפט הפלילי במנהטן, שם הוצגו בפניו סעיפי כתב האישום החמור נגדו. הסעיפים שבהם מואשם ויינשטיין הם אונס מדרגה ראשונה, שהעונש עליו הוא עד 25 שנות מאסר; אונס מדרגה שלישית, שהעונש עליו הוא עד ארבע שנות מאסר; ומעשה מיני פלילי מדרגה ראשונה, שהעונש עליו הוא עד 25 שנות מאסר.

ויינשטיין מובל אזוק לבית המשפט. צילום: רויטרס

 

פרטי הקורבנות לא נמסרו, אולם התביעה ציינה כי מדובר בשתי נשים שהותקפו. אחת מהן התלוננה שהותקפה מינית על ידי ויינשטיין בין יוני לספטמבר 2004, בעוד השנייה התלוננה כי המפיק כפה את עצמו מינית עליה במרץ 2013. "הנאשם השתמש במעמדו, בכסף שלו ובעוצמתו כדי לפתות נשים צעירות למצבים שבהם הוא היה יכול לפגוע בהן מינית", אמרה התובעת ג'ואן אילוזי. 
 
ויינשטיין, שמתכוון להכחיש בתוקף את כל האישומים נגדו, הפקיד ערבות של מיליון דולר שאפשרה את שחרורו. הוא נדרש לענוד צמיד אלקטרוני, להפקיד את דרכונו במשטרה ולא לעזוב את אזור ניו יורק וקונטיקט. "אנחנו מתכוונים לנוע מהר מאוד כדי לבטל את האישומים האלה", אמר עורך דינו בנג'מין ברפמן. "אנחנו מאמינים שהם לקויים מבחינה חוקתית ולא נתמכים עובדתית בראיות".
 
תמונות מעצרו של ויינשטיין זכו לתגובות נרגשות מהקורבנות שלו. "אני שמחה שתפסו את המז...", אמרה המתלוננת הבולטת ביותר, השחקנית רוז מקגאוון, מאחורי הקלעים לפני ראיון לתוכנית "בוקר טוב אמריקה". "אני מודה שלא חשבתי שאראה את היום שבו יהיו אזיקים על הידיים שלו", אמרה בראיון עצמו.
 
השחקנית האיטלקייה אסיה ארג'נטו, שחשפה בשבוע שעבר שויינשטיין אנס אותה בפסטיבל קאן ב־1997, צייצה: "היום הארווי ויינשטיין צעד את הצעד הראשון שלו בנפילה הבלתי נמנעת לגיהינום. לנו, הנשים, יש סוף־סוף תקווה אמיתית לצדק".