נשיא סוריה בשאר אסד מתכנן לבקר את קים ג'ונג און בקוריאה הצפונית, כך לפי כלי התקשורת הממלכתיים בפיונגיאנג. אם אכן יגיע למדינה המסוגרת בעולם, מדובר יהיה במפגש הפסגה הראשון בהיסטוריה של מנהיג קוריאה הצפונית עם מנהיג זר בבירת המדינה.



בדיווח לא צוין מתי עשוי להתקיים הביקור המדובר. "אני הולך לבקר בקוריאה הצפונית ולפגוש את קים ג'ונג און", אמר אסד, שהשתמש בראשי התיבות הרשמיים של הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה (DPRK).



"אני בטוח שהוא ישיג את הניצחון הסופי ויצליח לאחד את קוריאה מחדש ללא כשלון", אמר אסד, שהוסיף: "הממשלה הסורית תתמוך באופן מלא במדיניות ובאמצעים של הרפובליקה הדמוקרטית". יש לציין כי דברי אסד מצוטטים לעתים קרובות בתקשורת הממלכתית בקוריאה הצפונית. 



כזכור, בשני במרץ פורסם בניו יורק טיימס דוח מסווג של האו"ם, ובו צוטטו מומחים הטוענים כי המדינה המסוגרת מעבירה לממשל הסורי חומרים שניתן לייצר באמצעותם נשק כימי. הציוד כולל בין היתר אריחים עמידי חומצה, שסתומים ומדי חום. טכנאים צפון קוריאניים נצפו כשהם עובדים במתקן כימי ידוע, שמייצרים בו טילים בסוריה.



קים ג'ונג און. צילום: רויטרס
קים ג'ונג און. צילום: רויטרס



הדוח נכתב על ידי פאנל של מומחים מטעם האו"ם, שבדקו את האופן שבו קוריאה הצפונית עוקבת אחרי הסנקציות של האו"ם. בפיונגיאנג, לעומת זאת, הכחישו את הדיווח.



הקשר בין המדינות הוזכר גם בדיווחים על פיצוץ הכור הגרעיני הסורי, שבוצע על ידי ישראל בשנת 2007. ואולם, בדמשק הכחישו את הדיווחים על כך שפיונגיאנג סיפקה מרכיבים מרכזיים שסייעו לסורים בבניית הכור וטענה כי בכירים סורים לא זכו לקבל ייעוץ מעמיתיהם הצפון-קוריאנים.