הגברת הראשונה מלניה טראמפ לא תצטרף לנשיא ארצות הברית במהלך נסיעתו הקרובה לפסגת ה-G7 שתיערך בקוויבק, ולאחר מכן לביקור בסינגפור, במהלכו תתקיים הפגישה עם קים ג'ונג און, כך אמרה הלילה (שני) הדוברת שלה לרשת ABC האמריקאית. הדבר עורר דאגה רבה בקרב האמריקאים, שכן היא לא נראתה בציבור מאז ה-10 במאי, בעת שנכחה בשדה התעופה, ביחד עם דונלד טראמפ, לקבל את פניהם של האסירים האמריקאים ששוחררו מקוריאה הצפונית.

ארבע ימים לאחר מכן, נמסר מבית הלבן כי היא עברה ניתוח להסרת גידול שפיר מאחת מהכליות שלה, בבית חולים בוושינגטון. היא אושפזה למשך חמישה ימים, זאת למרות שמדובר בניתוח שההחלמה ממנו נחשבת מהירה, ודורשת אשפוז של יממה אחת במרבית המקרים. הדוברת שלה, סטפני גרישם, אמרה בשבוע שעבר כי מצבה של הגברת הראשונה "טוב מאוד". היא הסבירה: "מלניה קיימה מספר פגישות בשבוע שעבר. אנחנו מתכננים אירועים שיקרו בעתיד, כמו הפיקניק השנתי לחברי הקונגרס, ואירועי יום העצמאות".

בתוך כך, רשת CNN דיווחה כי הגברת הראשונה צפויה להגיע לאירוע שיתקיים בבית הלבן בשעות הערב, באירוע השנתי למען משפחותיהם של החיילים שנהרגו בעיראק. הדוברת שלה אישרה את הפרטים.
בשבוע שעבר, הנשיא טראמפ נשאל על ידי כתבים בבית הלבן אודות מצבה של עייתו, כאשר התכונן לעלות על מסוק בדרכו לטקס סיום של הצי האמריקאי במדינת מרילנד. "מצבה מצוין. היא שם, מסתכלת עלינו, ממש שם", אמר הנשיא והצביע לעבר הקומה השנייה של הבית הלבן. אך כתבים לא הצליחו לראות מבעד לחלון את רעייתו. דוברת הגברת הראשונה, סטפני גרישם, אמרה כי מלניה "במצב טוב מאוד והשתתפה במספר פגישות פנימיות עם אנשי הסגל שלה על מנת לתכנן אירועים קרובים". עם זאת, לא נמסרו פרטים על הופעתה הפומבית הבאה.

מומחי רפואה שדיברו עם "פיפל" אמרו כי הישארותה באישפוז של מלניה למשך שבוע היא "יוצאת דופן" לנוכח הניתוח הפשוט שעברה. "אתה נכנס, אתה שוכב במיטה כדי למנוע דימום ואז אתה הולך הביתה", אמרה ד"ר אלינור לדרר מאוניברסיטת לואיסוויל. מנגד, ד"ר ג'פרי קדדו, פרופסור לאורולוגיה ורדיולוגיה מאוניברסיטת טקסס, אמר כי אשפוזה הארוך נובע ככל הנראה מעמדתה. "זה בגלל שהיא הגברת הראשונה", אמר. "אם זה היית אתה, הייית נכנס ויוצא תוך יום, אני מבטיח".