ניצחון למפגינים? המלך עבדאללה ייפגש במהלך היום עם ראש הממשלה הירדני האני אל-מולקי. לדברי מקורות ירדנים, שצוטטו הלילה (שני) בכלי התקשורת השונים, מדובר בישיבת חירום, שבאה לפני התפטרותו מראשות הממשלה. עם זאת, לדיווחים אין אישור ממקור רשמי. כזכור, מזה מספר ימים מתקיימות במדינה הפגנות, בהשתתפות עשרות אלפים. החלטתו של עבדאללה להקפיא את העלאת מחירי החשמל והדלק לא סיפקה את העם הירדני וגם הלילה, מיד אחרי תפילת “תראוויח" לחודש הרמדאן, הם יצאו בהמוניהם לרחובות. מעמד הביניים, שהוא רוב העם הירדני, מוחה נגד כוונת ממשלת ירדן להפעיל מנגנון מס הכנסה חדש, שיפגע בשכר השכירים ובמעמד הביניים במדינה.
זו לא הפעם הראשונה שהירדנים יוצאים לרחובות נגד ממשלתם, אולם הפעם ניכר כי הפגיעה במעמד הביניים הייתה יותר מדי, והיא באה בחודש הצום, שהוא אחד החודשים שבהם ההוצאות מכבידות מאוד על האזרחים. יועציו הכלכליים של ראש הממשלה האני אל־מולקי כנראה לא חשבו על כך, והתגובה העממית לא איחרה לבוא, כולל גם במחוזות אירביד, אל־אע’ואר הצפוני וג’ראש, כמו גם בערים רבות ברחבי הממלכה.

במחוז אירביד היו אף הפרות סדר, שבמהלכן דרשו המפגינים לא פחות מאשר את התפטרות הממשלה והקמת ממשלת הצלה לאומית, “שתכין חוק בחירות חדש ותאמץ מדיניות כלכלית רחוקה מהכיסים של האזרחים, נוכח העומס הכבד על הציבור בשל רשימת המסים הבלתי נגמרת".
כשהם חמושים בטלפונים סלולריים, מצלמים ומעלים לרשתות החברתיות, זעקו הירדנים מכל שכבות העם נגד ממשלתם: “סוחטים את האזרחים", “לא לחוק המס", “להעמיד לדין את ממשלות ירדן לדורותיהן על הפיכת האזרחים לעניים". בהפגנות השתתפו גם עובדי ציבור וצוותי בתי חולים, אשר נענו לקריאות של ארגוני העובדים. “החוק החדש יפגע בהכנסות השכירים במדינה ויעלה את שיעור האנשים מתחת לקו העוני", התלוננו ארגוני העובדים. “הרפורמות הכלכליות שעליהן התחייבה הממשלה כדי לקבל סיוע מקרן המטבע הבינלאומית לא צריכות להיות מהכיס שלנו". 
בתגובה כאמור הורה מלך ירדן לראש הממשלה אל־מולקי להקפיא את העלאות המחירים שתוכננו לחודש הקרוב: 5.5% במחירי הדלק ו־19% במחירי החשמל. החלטת המלך התקבלה למרות העלייה במחירי הדלק בעולם, ולנוכח ההבנה בארמון שהקרקע בוערת. ד"ר עלי אל־עבוס, יו"ר ארגון הרופאים, הודיע בתום ישיבת חירום כי הפגנה גדולה תיערך גם ביום רביעי הקרוב. ברשתות החברתיות הדגישו הגולשים המוחים כי מחירי הדלק אינם הסיפור כאן, וכי המטרה האמיתית היא החוק החדש.
ירדן סובלת לא רק ממחסור במשאבי טבע, אלא גם מחוב לאומי ענק. בנוסף, מאז יולי 2012 היא קולטת את פליטי סוריה במחנה הפליטים א־זעתרי במחוז אל־מפרק שבצפון־מזרח הממלכה, והדבר מכביד מאוד עליה. כ־700 אלף פליטים נמצאים בירדן ורשומים כדין, אולם ההערכה כי עוד 300 אלף נוספים מסתובבים בממלכה. “זה חוק שלראשונה בהיסטוריה איחד נגדו את כל השכבות וארגוני העובדים", כתב פהמי אל־כתות בעיתון “אל־רד" הירדני.