מתיחות בין איראן לרוסיה בעקבות דרישתה של מוסקבה שכל הכוחות הזרים ייצאו מסוריה. בכיר ברפובליקה האסלאמית יצא בביקורת חריפה על רוסיה ומבהיר כי תפקידה המשמעותי של איראן בסוריה יימשך גם לאחר סיום המלחמה. רשת אל-ערביה מדווחת כי בראיון שנתן אמש סגן שר החוץ האיראני, חוסיין שייח' אל-אסלאם, הוא קרא לרוסיה לכבד את רצונה וריבונותה של סוריה. "לסוריה בלבד ישנה הזכות להחליט מי יישאר על אדמתה ומי ייצא, לא רוסיה היא שתחליט. על רוסיה להימנע מלהתערב בענייניה הפנימיים של סוריה", אמר.



שייח' אל-אסלאם אף טען כי תרומתה החשובה של רוסיה להגנת המשטר הסורי באה לשרת את האינטרסים הלאומיים של רוסיה עצמה, והעביר ביקורת מרומזת נוספת באמצעות טענה לגבי מוצאם של חלק מקבוצות המורדים. "נכון שרוסיה מילאה תפקיד חשוב בהגנת המשטר הסורי ותרמה למניעת התערבות מערבית בסוריה דרך הטלת וטו במועצת הביטחון שלוש פעמים, ונכון גם שחיל-האוויר שלה סייע בתקיפת הקבוצות החמושות (המורדות). אולם את כל אלה עשתה רוסיה בשביל האינטרסים שלה ולמען ביטחונה, מפני שרבים מהטרוריסטים באו מהרפובליקות שלה. רוסיה נלחמה בגלל האינטרסים הלאומיים שלה בסוריה ולא עבור האינטרסים שלנו, ודבר זה לא מעניק לה את זכות שלא לכבד את הריבונות הסורית".



בנוסף לחזרה על הנוסחה לפיה איראן נמצאת בסוריה לבקשת ממשלת אסד ורק לבקשתה תצא ממנה, הבהיר הדיפלומט האיראני כי בכוונתה של איראן להוסיף ולהשפיע על עתידה של סוריה גם לאחר סיום המלחמה, ובאופן עקיף הודה בנוכחותם של כוחות צבאיים איראניים – ולא רק של יועצים - בסוריה. "לאיראן תפקיד מכריע ומשפיע בסיום המלחמה לטובת המשטר הסורי. ספגנו אבידות קשות ונשאנו בהוצאות כבדות, ויש לצפות לכך שאיראן תמלא תפקיד חשוב יותר מזה של שאר המדינות ביחסים הסוריים העתידיים, ובשיקומה ובבניינה של סוריה".



סגן השר טען עוד, כי חברות איראניות זכו ביותר ממחצית מן המכרזים בתחומי החשמל והמים בסוריה, וכי הן פעילות בתחומי זיקוק הנפט, הבנייה, שירותי הנדס ועוד. מעורבות כלכלית נרחבת זו תימשך, הבהיר שייח' אל-אסלאם. "הדבר הזה יימשך, ואחרי כל אלו אין זה הגיוני כי נצא בקלות מסוריה".