רשת אל-ערביה מדווחת היום (שני) כי המוסד הישראלי אחראי להתנקשות שאירעה "בתקופה האחרונה" בשני סוכנים של משמרות המהפכה האיראניות בדרום לוב. השניים היו על-פי הדיווח חלק מקבוצה גדולה יותר של אנשי משמרות המהפכה שפועלים בתקופה האחרונה בניסיון לבסס דריסת-רגל איראנית בלוב, ולערער עוד יותר את היציבות במדינה תוך תיאום עם קבוצות חמושות מקומיות.



המקור הצבאי אמר ל"אל-ערביה" כי "הישראלים עקבו אחר שני חברי ארגון משמרות המהפכה האיראני מרגע כניסתם ללוב דרך מעבר 'ד'היבה' שבגבול בין לוב לתוניסיה ועד הגעתם לכפר בדרום, שם חוסלו השניים על-ידי חמושים שזהותם לא ידועה, ושאנו סבורים כי הם קשורים לארגון המוסד הישראלי". 
על-פי הדיווח ב"אל-ערביה" איראן הגבירה בעת האחרונה את ניסיונה להגביר את השפעתה בלוב, אשר לאחר מלחמת האזרחים ונפילת משטר קדאפי סובלת בשנים האחרונות מחוסר יציבות, מאלימות, ומפיצול בין מספר מוקדי-כוח פוליטיים וצבאיים. 

במסגרת זו נערכו לאחרונה פגישות בין דיפלומטים ואנשי-צבא איראניים לגורמים פוליטיים, צבאיים ועסקיים ולוביים, ומספר יועצים צבאיים ממשמרות המהפכה נשלחו למשימות חשאיות במדינה. גורמים לוביים מסרו ל"אל-ערביה" כי איראן משתפת פעולה עם גורמים הקשורים לאל-קאעידה ולדאעש הפועלים במדינה, וכי המומחים הצבאיים האיראניים מתעניינים גם במרבצי האורניום שבאזורה הדרומי של לוב.

כזכור, לפני כחודשיים ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג ראיות חותכות, בהן חצי טון מסמכים, שחושפות את "תכנית עמד" האיראנית, ומצביעות על המשך הפעילות הגרעינית האיראנית באתר סודי שהוקם בטהראן. לדבריו, "הם שאפו לפתח נשק בעוצמה של חמש פצצות הירושימה". המסמכים, כך סיפר נתניהו, נלקחו על ידי אנשי המוסד במבצע מסובך, שזכה מאז לשבחים רבים כאחד המבצעים הנועזים של המוסד, בטח מאלו שפורסמו בציבור. 

המלחמה החשאית בין ירושלים וטהרן נמשכת כבר שנים רבות, כאשר לדברי ישראל איראן מעורבת עד צוואר בהפעלה ומימון של ארגוני טרור בכל רחבי המזרח התיכון, כולל לבנון, עזה ותימן. בין היתר, פורסם במקורות זרים כי ישראל, יחד עם ארה"ב דאגה להשתיל תולעת מתוחכמת במחשבי מתקני הגרעין האיראני, שגרמה לשיבוש רציני. עוד דווח כי המוסד עומד מאחורי התנקשות בכמה וכמה מדעני גרעין שהיו אנשי מפתח בתוכנית הגרעין האיראנית. .