נשיא ארה"ב דונלד טראמפ טען היום (שני) כי החקירה המתנהלת בראשותו של התובע המיוחד רוברט מולר, בעניין ההתערבות של ממשלת רוסיה לטובתו של טראמפ בבחירות בארה"ב בשנת 2016 היא בלתי חוקתית, והוא עומד על כך שיש לו "זכות מוחלטת" לחון את עצמו. הצהרתו של נשיא ארה"ב ניתנה לאחר שהצוות המשפטי של הנשיא פרסם מכתב אשר מביע את אותה הטענה.


טראמפ המשיך ואמר כי לא יהיה לו צורך לתת חנינה כזו לעצמו משום ש"לא גרם שום עוול" והוסיף: "כפי שכבר נאמר על ידי חוקרי משפט רבים, יש לי הזכות המוחלטת לחון את עצמי, אבל למה שאעשה זאת כאשר לא עשיתי שום דבר רע? בינתיים, צייד המכשפות בראשותם של 13 דמוקרטים זועמים ממשיך". עוד אמר טראמפ, כי "מינויו של הקונסול המיוחד הוא בלתי מקובל לחלוטין, אך למרות זאת, אנחנו 'משחקים את המשחק' כי אני, בניגוד לדמוקרטים, לא עשיתי שום דבר רע".
 
בסוף השבוע פרסם ה"ניו יורק טיימס", תזכיר אשר נשלח על ידי הצוות המשפטי של הנשיא למשרדו של התובע המיוחד מולר. מולר הוא רפובליקני ידוע אבל טראמפ התלונן כי משרדו קשור  לדמוקרטים שעבודתם מסתכמת ב"ציד מכשפות" פוליטי.

דבריו של של הנשיא, שצייץ את הדברים בחשבון הטוויטר שלו,  עוררו תגובה מהירה מצידם של מחוקקים דמוקרטיים שדיברו על עמדתו של טראמפ בעניין סמכויות החנינה שלו. מנהיג המיעוט בסנאט, צ'אק שומר, ענה בתגובה לציוצו של הנשיא: "אדוני הנשיא - אתה 0 על 2 בעניין החוקה", בעוד הסנאטור בוב קייסי ציין כי לפי התובע המיוחד מולר, "יש ראיות להגשת כתב אישום או להעמדה לדין כנגד 19 אנשים פרטיים ושלוש חברות", וכי "שלושה מעוזריו של טראמפ לשעבר כבר הודו באשמה".
רודי ג'וליאני, עורך דינו של הנשיא שהצטרף לנבחרת המשפטית לאחרונה, אמר אתמול כי הוא מאמין שלטראמפ יש סמכות חוקית לחון את עצמו, אך ההשלכות הפוליטיות לכך "יהיו קשות" וכי "לסלוח לאנשים אחרים זה דבר אחד, סליחה לעצמך זה משהו אחר ". עוד הוסיף, כי מחילה עצמית וחנינה של נשיא ארה"ב את עצמו לא תעלה על הדעת ותוביל להדחתו המידית מתפקידו.