לראשונה בהיסטוריה: משרד התחבורה בסעודיה הנפיק היום (שני) את רישיון הנהיגה הראשון שניתן אי פעם לאישה בין כתלי הממלכה. הנהגת הסעודית הראשונה, סלווא עבדאללה, תעלה לראשונה לכביש ב-24.6.18 וסעודיה כולה נרגשת לרגל האירוע התקדימי. סרטון ובו נראית הסעודית שעשתה היסטוריה מקבלת מידי קצין משטרה את רישיון הנהיגה, הפך ויראלי בכל הרשתות החברתיות בממלכה, ובנוסף לכך כתבה עבדאללה בחשבונה בטוויטר: "היום התכבדתי לזכות ברישיון הנהיגה שלי בריאד, לאחר שעברתי בהצלחה את הטסט. זהו יום היסטורי לאישה הסעודית". האישה קיבלה 40 ריטוויטים כתגובה על הציוץ.



סרטונה של עבדאללה זכה לתגובות אוהדות רבות ברשת ומחוצה לה, ביניהן  תגובתו של מנכ"ל משרד התחבורה בסעודיה, מוחמד אל בסמי, שהודיע כי כל הדרישות עבור נהיגת נשים במדינה ייושמו, והחל מה-24.6.18 יוכלו נשים מגיל 18 לעלות לכבישי הממלכה. ד"ר פאטמה אל נסראללה אמרה: "היום זכינו לראות אישה ראשונה שתנהג בכבישי הממלכה. אני מאחלת לכל אישה, אמא, אחות וילדה לקבל את הרישיון. המולדת שלנו ראויה לשמחה הגדולה הזאת וכך גם כל הנשים והגברים בסעודיה".

למרות זאת,  יש לציין כי לא כולם בסעודיה שבעי רצון מן הרפורמה בממלכה. אנשי דת ואזרחים מן השורה הביעו ביקורת נוקבת על מתן הרישיון לאישה, ואף הזכירו כי בעבר נשמעו איומים ברצח נגד נשים שנהגו ללא רישיון. מדובר באבן דרך נוספת המקדמת את מעמדן של נשים בסעודיה, שהרי ב-2015, כזכור, אישרה הממלכה לנשים סעודיות ללכת לקלפיות ולהצביע בבחירות המקומיות. 

זכויות הנשים בממלכה זינקו תחת שלטון המלך עבדאללה בן עבד אל-עזיז ז"ל, שנפטר לפני שלוש שנים והרחיב את זכויות הנשים. עבדאללה היה מלכה השישי של סעודיה. הוא הומלך ב-1 באוגוסט 2005, בעקבות מותו של אחיו למחצה, המלך פהד. הוא שימש החל משנת 1996 כעוצר בפועל ועקב כך שליטה של ערב הסעודית, זאת נוכח חוסר יכולתו של המלך פהד להמשיך ולשלוט אפקטיבית בעקבות שבץ מוחי שעבר באותה שנה. הוא אחד משלושים ושבעה בניו של אבן סעוד, מייסדה של הממלכה. 



מאז עלייתו לשלטון ב-2005, קידם עבדאללה רפורמות במוסדות הדת, החינוך והמשפט, במטרה לשחרר את הממלכה, ולו במעט, מהממסד הדתי הווהאבי, הנחשב לאחד השמרנים באסלאם. אחת מפעולותיו הראשונות הייתה להפקיד את משרד החינוך בידי אנשים ליברלים וצעירים יותר, כדי שיוכל לשנות את תכני מערכת הלימוד. בין היתר, בעידוד בתו, הנסיכה עאדלה (הידועה בפעילותה למען נשים), הוכנסו שיעורי חינוך גופני לבתי הספר הציבוריים והפרטיים לבנות. כמו כן, הוקמו מועדוני ספורט ובריאות לנשים והותר לנשים להשתתף בתחרויות ספורט מקומיות ובחו"ל.