כבר לא בחזקת נעדרת: הגברת הראשונה של ארצות הברית, מלניה טראמפ הופיעה הלילה (שלישי) באירוע צדקה למען משפחות "כוכב הזהב", משפחות שאיבדו את יקיריהן במלחמה בעיראק, ובכך הופיעה לראשונה מאז שאושפזה לטיפול רפואי לפני כשלושה חודשים. האירוע לא היה פתוח לתקשורת, אך טראמפ עצמה העלתה לחשבון הטוויטר שלה מספר תמונות שלה יושבת ליד בעלה דונלד.



כזכור, עד הלילה, הגברת הראשונה בת ה-48 לא צולמה מאז ה-10 במאי, כשאר עמדה לצד בעלה, הנשיא דונלד טראמפ, בקבלת הפנים לשלושת האמריקאים ששוחררו מקוריאה הצפונית. ארבעה ימים מאוחר יותר, נמסר במפתיע מלשכתה כי היא עברה ניתוח "מוצלח" בכליות, אך כי תישאר מאושפזת בבית החולים עד סוף השבוע. היא שבה לבית הלבן ב-19 במאי אך לא הופיעה בפומבי מאז.





הנשיא טראמפ נשאל על ידי כתבים בבית הלבן על רעייתו כאשר התכונן לעלות על מסוק בדרכו לטקס סיום של הצי האמריקאי במדינת מרילנד. "מצבה מצוין. היא שם, מסתכלת עלינו, ממש שם", אמר הנשיא והצביע לעבר הקומה השנייה של הבית הלבן. אך כתבים לא הצליחו לראות מבעד לחלון את רעייתו. דוברת הגברת הראשונה, סטפני גרישם, אמרה כי מלניה "במצב טוב מאוד והשתתפה במספר פגישות פנימיות עם אנשי הסגל שלה על מנת לתכנן אירועים קרובים". עם זאת, לא נמסרו פרטים על הופעתה הפומבית הבאה.



מומחי רפואה שדיברו עם "פיפל" אמרו כי הישארותה באישפוז של מלניה למשך שבוע היא "יוצאת דופן" לנוכח הניתוח הפשוט שעברה. "אתה נכנס, אתה שוכב במיטה כדי למנוע דימום ואז אתה הולך הביתה", אמרה ד"ר אלינור לדרר מאוניברסיטת לואיסוויל. מנגד, ד"ר ג'פרי קדדו, פרופסור לאורולוגיה ורדיולוגיה מאוניברסיטת טקסס, אמר כי אשפוזה הארוך נובע ככל הנראה מעמדתה. "זה בגלל שהיא הגברת הראשונה", אמר. "אם זה היית אתה, הייית נכנס ויוצא תוך יום, אני מבטיח".



עם זאת, ולמרות הופעתה היום, הדוברת של מלניה אמרה  לרשת ABC האמריקאית כי לא תצטרף לנשיא ארצות הברית במהלך נסיעתו הקרובה לפסגת ה-G7 שתיערך בקוויבק, ולאחר מכן לביקור בסינגפור, במהלכו תתקיים הפגישה עם קים ג'ונג און.